شناسهٔ خبر: 47493040 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

در همه گیری کرونا گرایش دانشجویان به مصرف دخانیات

صدیقی گفت: در دوران همه گیری کرونا بحث گرایش دانشجویان به مصرف دخانیات نه تنها کاهش نیافته، بلکه ممکن است افزایش هم یافته باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، نشست تخصصی دانشگاه بدون دخانیات امروز(شنبه،۸ خرداد)  به مناسبت روز جهانی بدون دخانیات با حضور مجتبی صدیقی معاون وزیر و رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  و جمعی دیگر از مسئولان دانشگاهی در دانشگاه تهران به صورت مجازی برگزار شد.

صدیقی در این نشست اظهار کرد: توجه به پدیده مصرف دخانیات بحث جدیدی نیست، در سطح دانشگاه‌ها هر روز مضرات ناشی از مصرف دخانیات مانند سیگار و تنکاپو مطرح می‌شود.

او افزود: آمار‌های داده شده در دنیا در خصوص مصرف دخانیات دانشجویان جدا از عوامل شخصیتی اجتماعی و فرهنگی، باعث تجارت ناشی از درآمد‌های مصرف و تبلیغات این صنعت شده است و توانسته به گونه‌ای باعث عامل توسعه روز افزون برای این مجموعه شود.

صدیقی تصریح کرد: طی چند سال‌ اخیر با بررسی سیمای دانشجویی ( از سال ۹۴ تا ۹۸) دریافتیم که حدود ۱۵ تا ۱۸ درصد آمار‌های ذکر شده در خصوص مصرف دخانیات میان دانشجویان تفننی بوده و باید در این زمینه به صورت جدی پرداخته شود.

او ادامه داد: بحث کرونا آمار مصرف دخانیات در میان دانشجویان را کاهش نداده است، البته سیمای زندگی در سال ۱۴۰۰ وضعیت و آمار مصرف دخانیات در میان دانشجویان را به ما نشان خواهد داد. با توجه به شیوع ویروس کرونا و عدم پر شدن اوقات فراغت دانشجویان در این دوران، گرایش دانشجویان به مصرف دخانیات نه تنها کاهش نیافته، بلکه ممکن است افزایش هم یافته باشد.

صدیقی بیان کرد: اگر اهداف تبلیغاتی و سیاسی در بیان آمار وجود داشته باشد، خطر ساز خواهد بود. مشکلات موجود در میان هر کدام از دانشجویان برای ما زنگ خطر به حساب می‌آید.

رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم تصریح کرد: مراکز مشاوره دانشگاه‌ها در سال‌های گذشته سعی کرده‌اند تا مسیر استعمال دخانیات در بین دانشجویان را متوقف کرده و بعضا به سمت کاهش سوق دهند.

نظر شما