شناسهٔ خبر: 47571317 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

رئیس رژیم صهیونیستی اعتراض نتانیاهو به نخست وزیری نوبتی را نپذیرفت

صاحب‌خبر -

شفقنا- حزب «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی شب گذشته اعتراضی در خصوص قانون نوبتی شدن نخست وزیری بین «یائیر لاپید» رهبر حزب «آینده ای وجود دارد» و «نفتالی بنت» رهبر حزب «یمینا» ارائه کرد اما « رووین ریولین» رئیس رژیم صهیونیستی با آن مخالفت کرد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از العربی الجدید، نفتالی بنت رئیس حزب یمینا روز یکشنبه اعلام کرده بود که در ائتلاف پیشنهادی با یائیر لاپید مشارکت خواهد کرد بر این اساس که در سایه توافقی مبتنی بر نوبتی شدن نخست وزیری، ابتدا او نخست وزیر باشد.

دو حزب مذکور تا نیمه شب چهارشنبه مهلت دارند توافق نهایی را به رئیس رژیم صهیونیستی  تحویل دهند که لاپید را پس از ناکامی نتانیاهو مأمور تشکیل کابینه کرده بود .

سازمان پخش اسرائیل در این باره اعلام کرد: حزب لیکود در پیامی به مشاوران حقوقی دفتر ریاست و پارلمان اسرائیل، نسبت به قانونی بودن نوبتی شدن نخست وزیری بین لاپید و بنت اعتراض کرد.

لیکود در اعتراض خود آورده بود که براساس توافق بین دو حزب لاپید و بنت باید ابتدا بنت نخست وزیر شود د حالی که ریولین، لاپید را مأمور تشکیل دولت کرده است و او باید نخست وزیر باشد.

اما با این حال مشاور حقوقی دفتر رئیس اسرائیل در واکنش به درخواست  لیکود اعلام کرد که لاپید می تواند به صورتی نوبتی نخست وزیر باشد.

خبر را در العربی الجدید ببنید

نظر شما