شناسهٔ خبر: 47546592 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

افتتاح پارک حیدربابا در تبریز

پارک محله‌ای حیدربابا به مساحت ۹۲۸۶ متر مربع در شهر تبریز افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،پارک محله‌ای حیدربابا به مساحت ۹۲۸۶ متر مربع با هزینه تملک و اجرای ۲۵۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال با هدف افزایش سرانه فضای سبز و خدمت رسانی به مردم تبریز به بهره‌برداری رسید.

از جمله اقدامات صورت گرفته در این پارک محله‌ای می‌توان به ۲ هزار مترمربع کفپوش، ۲۵۰ تن آسفالت‌ریزی، ۴۵۰ متر مسیر دوچرخه‌سواری، ۱۶۵ مترمربع زمین بسکتبال، ۱۴۰ مترمربع زمین هفت‌سنگ، ۶ چشمه سرویس بهداشتی، و ۲ میز شطرنج اشاره کرد.

همچنین، ۳۱۷ اصله نهال، ۵ هزار بوته درختچه، ۶ هزار و ۹ گلدان گلگاری و ۲ هزار ۹۰۰ مترمربع چمن‌کاری در راستای توسعه فضای سبز منطقه کاشته شده است.

شهین باهر شهردار تبریز در مراسم افتتاح این پارک گفت: از آغاز دوره فعلی مدیریت شهری ۴۵ پارک محله‌ای احداث و افتتاح کردیم که این تعداد تا دو ماه آینده به ۶۰ پارک افزایش می‌یابد.

 شهین باهر افزود: اجرای پارک حیدربابا در راستای تداوم برنامه حفظ و تبدیل باغات قدیمی واقع در داخل شهر به پارک و مراکز تفریحی و گردشگری و مانعی برای تغییر کاربری باغات تبریز به فضا‌های مسکونی و تجاری است.

همچنین طرح مسیرگشایی فاز اول خیابان ملازینال تبریز به طول ۳۵۰ متر و عرض ۱۶ متر با هزینه تملک و اجرای ۱۰۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

۲۶ باب واحد مسکونی با مساحت عرصه ۸۲۹ مترمربع و مساحت اعیانی ۱۵۵۹ مترمربع در راستای این پروژه تملک شد.

همچنین ۹۰۰ تن آسفالت‌ریزی اساسی، ۲۰۰ مترمربع کفپوش و طول جدول ۱۰۰ متر جزو عملیات مسیرگشایی جدید در این خیابان است.

انتهای پیام/ک

نظر شما