شناسهٔ خبر: 47546359 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۲ طرح عمران شهری در تبریز افتتاح شد

تبریز - ایرنا - ۲ پروژه عمرانی و رفاهی با اعتبار ۳۵۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در شهرداری منطقه یک تبریز به بهره برداری رسید.

صاحب‌خبر -

شهردار تبریز دوشنبه شب در مراسم بهره برداری از این طرح ها افزود: از آغاز دوره فعلی مدیریت شهری ۴۵ پارک محله ای احداث و افتتاح شده که این تعداد تا ۲ ماه آینده به ۶۰ پارک افزایش می یابد.

ایرج شهین باهر، افزود: امروز یک هکتار زمین در تبریز به فضای سبز تبدیل و در چهار سال اخیر تلاش شده تا پارک های محله ای و فضای تنفسی شهر گسترش یابد و در این مدت اجازه داده نشده حتی یک متر از فضای سبز این شهر کاسته شود.

وی اظهار کرد: وظیفه شهرداری فراهم کردن فضای تفریحی و رفاهی برای شهروندان است و در این دوره مدیریت شهری با افتتاح این پارک ها ثابت کرده ایم که سلامتی و رفاه شهروندان اولویت اول مدیریت شهری بوده است.

رییس شورای اسلامی تبریز نیز در این مراسم با بیان اینکه هدف اصلی مدیریت شهری جلب رضایت شهروندان و افزایش مشارکت آن‌ها در اداره شهر است، گفت: سیاست‌گذاری اعضای شورا در این دوره این بود که شهروندان تبریزی با فاصله ۵۰۰ متر از خانه‌شان به پارک‌های محله‌ای و اماکن ورزشی دسترسی داشته باشند و شهرداری قدم‌های خوبی در چهار سال گذشته در این مسیر برداشته است.

شهرام دبیری، افزود: بر اساس اعلام مدیران میراث فرهنگی،‌ قدمت تبریز حدود ۹ هزار سال است و به خاطر همین پیشینه درخشان، شهروندان تبریزی لایق بهترین‌ها هستند.

وی با ابراز خرسندی از استقبال اهالی محله از افتتاح پروژه‌های منطقه یک اظهار داشت: شهرداری منطقه یک در حوزه عمرانی، مسیرگشایی و احداث پارک پیشگام است و تلاش می‌ شود تعداد پارک‌ها تا پایان این دوره شورا به ۶۰ پارک برسد.

به گزارش ایرنا، پارک حیدربابا به مساحت ۹ هزار و ۲۸۶ مترمربع با هزینه تملک و اجرا ۲۵۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و با هدف افزایش سرانه فضای سبز و خدمت رسانی به مردم تبریز، به بهره‌برداری رسیده و در اختیار شهروندان منطقه قرار گرفت.

از جمله اقدامات انجام شده در این پارک محله‌ای اجرای ۲ هزار مترمربع کفپوش، ۲۵۰ تن آسفالت‌ریزی، ۴۵۰ متر مسیر دوچرخه‌سواری، ۱۶۵ مترمربع زمین بسکتبال، ۱۴۰ مترمربع زمین هفت‌سنگ، ۶ چشمه سرویس بهداشتی، ۲ میز شطرنج، ۳۱۷ اصله نهال، پنج هزار بوته درختچه، ۶ هزار و ۹  گلدان گلگاری و ۲ هزار ۹۰۰ مترمربع چمن‌کاری است.

در این مراسم مسیرگشایی فاز اول خیابان ملازینال نیز به طول ۳۵۰ متر و عرض ۱۶ متر با هزینه تملک و اجرا ۱۰۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

در این طرح ۲۶ باب واحد مسکونی با مساحت عرصه ۸۲۹ مترمربع و مساحت اعیانی یک هزار و ۵۵۹ مترمربع تملک شده است و ۹۰۰ تن آسفالت‌ریزی اساسی، ۲۰۰ مترمربع کفپوش و طول جدول ۱۰۰ متر جزو عملیات مسیرگشایی در این خیابان است.

همزمان با بهره‌برداری از این ۲ پروژه عمرانی و رفاهی، طرح توسعه پارک پردیس به مساحت ۱۷ هزار و ۲۰۰ مترمربع واقع در خیابان بعثت روبروی دادگاه خانواده کلنگ‌زنی ‌شد.

کلانشهر ۱.۹ میلیون نفری تبریز دارای ۱۰ منطقه شهرداری است.

نظر شما