شناسهٔ خبر: 47546111 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

شی: چین متعهد به احیای اقتصادی سوریه است

رئیس جمهور چین اعلام کرد کشورش برای کمک به سوریه در زمینه اقتصادی و بهبود زندگی مردم آن آمادگی دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، رئیس جمهور چین اعلام کرد کشورش برای کمک به احیای اقتصادی سوریه آمادگی دارد.

بنا به گزارش تلویزیون دولتی چین، شی جین پینگ در پیام تبریکی که به مناسبت پیروزی بشار اسد در انتخابات ریاست جمهوری سوریه ارسال کرد، متذکر شد پکن برای ارائه همه کمک‌های احتمالی درجهت بهبود اقتصادی سوریه متعهد است.

در بخشی از پیام شی خطاب به اسد آمده است: چین به شدت از حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی سوریه حمایت می‌کند و در مبارزه با همه گیری کرونا، در احیای مجدد اقتصاد این کشور و بهبود زندگی مردم آن کمک خواهد کرد تا اطمینان حاصل شود همکاری چین و سوریه به سطح جدیدی افزایش می‌یابد. رئیس جمهور چین در پیام تبریک خود یادآور شد چین و سوریه دوستی دیرینه‌ای دارند. سوریه یکی از اولین کشور‌های عربی بود که با چین روابط دیپلماتیک برقرار کرد.

در بخش دیگری از این پیام، رئیس جمهور چین تاکید کرد من به توسعه روابط چین و سوریه اهمیت زیادی می‌دهم و آماده ام همراه با رئیس جمهور اسد روابط چین و سوریه را برای دستیابی به موفقیت‌های بیشتر توسعه دهم.

حموده صباغ، رئیس پارلمان سوریه شب پنج شنبه در کنفرانسی خبری با اعلام اینکه ۱۴ میلیون و ۲۳۹ هزار شهروند سوریه در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور شرکت کردند، افزود: «بشار حافظ اسد با کسب ۱۳ میلیون و ۵۴۰ هزار و ۳۶۰ رأی، ۹۵.۱ درصد از آرای اخذ شده را به‌دست آورد.»

رئیس پارلمان سوریه اعلام کرد: ۷۸ درصد از تمامی کسانی که واجد شرایط شرکت در این انتخابات بودند، پای صندوق‌های رأی آمدند. این بزرگترین مشارکت مردمی در انتخابات سوریه طی چهار دهه گذشته است.
انتهای پیام/

نظر شما