شناسهٔ خبر: 66770930 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

استقبال نماینده کنست از درخواست دادستان دیوان کیفری برای صدور حکم بازداشت نتانیاهو و گالانت

صاحب‌خبر -

شفقنا-«عوفر کسیف»، عضو کنست اسرائیل، تلاش«کریم خان»، دادستان دیوان کیفری بین‌المللی برای صدور قرار بازداشت علیه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر و «یوآو گالانت» وزیر جنگ اسرائیل به اتهام ارتکاب جنایت جنگی در غزه را «درست و قابل پیش‌بینی» دانست.

به گزارش شفقنا به نقل از العربی الجدید، کسیف که عضو «جبهه دموکراتیک صلح و برابری» است و کنست پیشتر به دلیل مواضع وی در مخالفت با جنگ علیه غزه موفق به عزل او نشده بود، در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «تصمیم دیوان کیفری صحیح و قابل پیش‌بینی بود، این عاقلانه است که اعتقاد داشته باشیم نتانیاهو و گالانت مسئول جنایات جنگی و ضدانسانی در غزه را برعهده دارند.»

وی تصریح کرد: «نباید هیچ فرد و نهادی فراتر از قوانین بین‌المللی، عدالت و اخلاق جهانی باشد.»

این سخنان نماینده اسرائیلی مخالف جنگ غزه پس از آن بود که «کریم خان» دادستان کل دیوان کیفری بین‌المللی امروز اعلام کرد این دیوان به دنبال صدور حکم بازداشت برای «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر و «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و همچنین شماری از رهبران حماس از جمله اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس و یحیی السنوار رئیس این جنبش در غزه است.

این اولین باری است که دیوان کیفری بین‌المللی رئیس یکی از نزدیک‌ترین متحدانش، آمریکا را هدف قرار می‌دهد.

هیاتی از قضات دیوان کیفری بین‌المللی درخواست کریم خان برای صدور حکم بازداشت را بررسی خواهند کرد. دادستان دیوان کیفری بین‌المللی در گفت‌وگو با سی ان ان، اتهامات علیه نتانیاهو و گالانت را کشتار، ایجاد گرسنگی به عنوان روشی برای جنگ، جلوگیری از رسیدن کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه و هدف قرار دادن عمدی غیرنظامیان اعلام کرد.

ماه گذشته نتانیاهو در واکنش به بررسی جنایات رژیم اسرائیل در دیوان کیفری بین‌المللی این اقدامات را توهین به تاریخ خطاب کرده بود.

متن این خبر در العربی الجدید

نظر شما