شناسهٔ خبر: 47533308 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

میدل ایست آی: انتقال خانواده‌های داعشی‌ها به موصل مثل کار گذاشتن بمب ساعتی است

روزنامه انگلیسی میدل ایست آی درباره انتقال خانواده‌های اعضای گروه تروریستی داعش به موصل عراق هشدار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه «میدل ایست آی» در مقاله‌ای نوشت بازگرداندن نزدیک به ۳۰۰ نفر یا به عبارتی ۹۰ خانواده داعشی از اردوگاه «الهول» سوریه به استان «موصل» عراق مانند کار گذاشتن یک بمب ساعتی در این شهر است.

این روزنامه افزوده است این گوشه‌ای از عملیات بازگردان ۶۰ هزار نفر از خانواده داعشیان است که دولت عراق با ائتلاف بین‌المللی به سرکردگی آمریکا به امضا رسانده است.

میدل ایست آی در ادامه این گزارش نوشته است این حرکت باعث ترس و کابوس بسیاری از ساکنان شهر موصل شده است که در طی سه سال تحت فشار داعش بودند.، زیرا داعشیان ممنوعیت‌های بسیاری را برای مردم این منطقه ایجاد کرده بودند و هرکسی بر خلاف قانون‌های آن‌ها عمل می‌کرد، به شدت مورد مجازات قرار می‌گرفت.

چندی پیش نیز کارشناسان و نمایندگان عراق از اسکان دادن خانواده‌های گروه تروریستی داعش در استان‌ها عراقی ابراز نگرانی کرده بودند در همین چارچوب یک کارشناس عراقی اعلام کرد طرف آمریکایی به دنبال بازگرداندن فعالیت تروریست‌های داعش در عراق است و با تمام امکانات از آن پشتیبانی می‌کند تا عراق را وارد مرحله جدیدی از تنش امنیتی کند. واشنگتن به دنبال تضمین بقای نظامیان خود در داخل عراق است.

انتهای پیام/

نظر شما