شناسهٔ خبر: 47051171 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ابراز نگرانی مقامات عراقی از انتقال خانواده‌های داعشی از سوریه به عراق

یک مقام رسمی و برخی دیگر از نمایندگان مجلس عراق با انتقال خانواده‌های عناصر داعشی از سوریه به این کشور مخالفت کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العربیه، یک مقام عراقی با اشاره به انتقال ۵۰۰ پناه‌جوی اردوگاه «الهول» سوریه به استان نینوای عراق، گفت: در میان این پناه‌جویان افرادی وجود دارند که از ملیت‌های مختلف هستند و ملیت عراقی نیز ندارند.

این مقام سیاسی که به نام وی اشاره نشده است، افزود: من این عملیات انتقال را رد می‌کنم چرا که اسکان خانواده‌های داعشی در استان نینوا مانند به کار انداختن یک بمب ساعتی در این استان است و امنیت خانواده‌های عراقی را به خطر می‌اندازد.

او تایید کرد که قرار است پناه‌جویان اردوگاه الهول که شامل خانواده‌های گروه تروریستی داعش می‌شوند به استان نینوا منتقل شوند. همچنین در روز‌های آینده ۷۰۰ تن از این پناه‌جویان به اردوگاه «الجدعه» واقع در جنوب استان موصل منتقل می‌شوند و مجموع پناه‌جویان این اردوگاه به ۳۰ هزار نفر می‌رسد.

ماه گذشته نیز نماینده جنبش الفتح عراق در خصوص سوءاستفاده نظامیان آمریکایی از پناه‌جویان اردوگاه الهول برای بازگرداندن داعش به عراق، هشدار داده بود. «محمد کریم»، نماینده جنبش الفتح در این باره گفته بود آمریکا از تروریست‌های داخل اردوگاه الهول برای ایجاد هرج و مرج در استان‌های عراق استفاده می‌کند.

چندی پیش نیز روسیه و سوریه در بیانیه‏‌ای مشترک ضمن تاکید بر حمایت مستمر واشنگتن از گروه‌های تروریستی در منطقه، اعلام کردند: «آمریکا کمک‌های بشردوستانه ارسال شده به اردوگاه‌های الهول و «الرکبان» را به مزدوران نزدیک به خود تحویل می‌دهد تا در جهت اهداف تروریستی از آن‌ها استفاده کنند.

انتهای پیام/

نظر شما