شناسهٔ خبر: 47518077 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

۲ اثر هنری در زنجان رونمایی می‌شود

رئیس حوزه هنری استان زنجان گفت:دو اثر هنری کتاب «شهریارِ سرزمین من» و مجموعه مستند «مادران آفتاب» در زنجان رونمایی می‌شود.

صاحب‌خبر -

امیر نعمتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: کتاب «شهریار سرزمین من»، زندگی‌نامه شهید مجید شهریاری دانشمند هسته‌ای نوشته معصومه زینعلی است که همزمان با پخش سریال «صبح آخرین روز» چاپ و روانه بازار نشر شده است.

رئیس حوزه هنری استان زنجان گفت: کتاب «شهریارِ سرزمین من» عنوان زندگینامه شهید شهریاری است که شامل بیان خاطراتی از دوران کودکی، نوجوانی و شهادت وی است که به همت و پیگیری حوزه هنری استان زنجان توسط انتشارات سوره مهر چاپ و منتشر شده است.

وی افزود: این کتاب در فضایی ساده و صمیمی و با تلاشی پر از انگیزه، توکل بر خدا و خون پاک شهیدان و با عشق و لبخند به روایت مراحل رشد و ارتقای این شهید متعهد در زندگی اشاره دارد که بیشتر بر حسب گفت‌و‌گو با مادر و همسر شهید، به قلم معصومه زینعلی دخترخاله شهید نگاشته ‌شده است.

نعمتی ادامه داد: اصلی‌ترین ویژگی نوشته‌های این کتاب روایت داستانی و پرداختن به جزئیات زندگی ایشان، خصوصاً دوران کودکی و نوجوانی شهید است، که به گونه‌ای تدوین و نگارش شده که از زندگی پدر و مادر آغاز می‌شود و تا مدتی پس از شهادت را نیز در بر می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه دو اثر هنری کتاب «شهریارِ سرزمین من» و مجموعه مستند «مادران آفتاب» با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان و خانواده معظم شهدا و مسؤولین کشوری، استانی و فعالان فرهنگی هنری رونمایی می‌شود، گفت: در این مراسم از کتاب «شهریارِ سرزمین من» (زندگینامه دانشمند هسته‌ای کشور شهید دکتر مجید شهریاری) و مجموعه مستند «مادران آفتابی» با موضوع مادران شهدای روستایی رونمایی می‌شود.

رئیس حوزه هنری استان زنجان با اشاره به این که شهدا بزرگترین سرمایه معنوی کشور و انقلاب اسلامی هستند، افزود: ما امنیت، عزت و اقتدار و قدرت و پیشرفت کشورمان را مدیون خون پاک شهیدان هشت سال دفاع مقدس و شهدای هسته‌ای هستیم که در دفاع از ارزش‌های اسلامی و انقلابی کشور جانفشانی بسیاری کرده‌اند و امروزه ما؛ در نهادها و ارگان‌های فرهنگی به نوعی باید ادامه دهنده راهشان باشیم.

نعمتی در خصوص چاپ و انتشار کتاب «شهریارِ سرزمین من» گفت: شهید شهریاری از افتخارات استان و انقلاب محسوب می‌شوند که دستاوردهای علمی ایشان برای ملت ایران بسیار گرانبها است‌.

وی گفت: حوزه هنری به عنوان یکی از ارگان‌های فرهنگی هنری استان بر حسب عِرق وطنی و ملی نسبت به این شهید بزرگوار خود را موظف دانست تا برای زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره این سرمایه گرانبها گام مثبتی بردارد.

وی یادآور شد: کتاب «شهریارِ سرزمین من» عنوان زندگینامه شهید شهریاری است که شامل بیان خاطراتی از دوران کودکی، نوجوانی و شهادت وی از زبان مادر، بستگان و آشناییان ایشان است که به همت حوزه هنری استان زنجان در ۴۰۴ صفحه و در تیراژ یک هزار و ۲۵۰ نسخه توسط انتشارات سوره مهر وابسته به حوزه هنری چاپ و روانه بازار نشر شده است و متن فیلمنامه سریال «صبح آخرین روز» که این روزها شاهد پخش آن از شبکه‌های تلویزیونی هستیم، برگرفته از محتوای این کتاب است.

نعمتی ادامه داد: برای مجموعه حوزه هنری زنجان باعث خرسندی است که تولیدات این نهاد فرهنگی هنری قابلیت تبدیل شدن به دیگر محصولات هنری دارد که می‌تواند مورد استفاده هنرمندان استان و کشور قرار گیرد.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان زنجان با اشاره به تولید مجموعه مستند سیزده قسمتی «مادران آفتاب» با موضوع مادران شهدای روستایی توسط هنرمندان مستندساز ‌استان و به تهیه‌کنندگی حوزه هنری استان زنجان، گفت: خانواده‌های معظم شهدا از افتخارات جامعه و میراث‌داران انقلاب اسلامی و سرمایه‌های معنوی کشور هستند که تربیت چنین فرزندان فداکاری قطعاً حاصل زحمات و صبر و شکیبایی خانواده گرامی این شهیدان بوده است که اجر و منزلت بسیار زیادی نزد خداوند دارد. نعمتی، سال تولید مجموعه مستند سیزده قسمتی «مادران آفتاب» را سال‌های ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ توسط هنرمندان مستندساز زنجان در مناطق و روستاهایی از استان عنوان کرد و اظهار داشت: در این مستند که با موضوع مادران شهدا تولید شده است سعی بر آن بوده که به سبک زندگی مادران شهدای روستایی پرداخته شود.

انتهای پیام/73005/ق

نظر شما