شناسهٔ خبر: 67758214 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرعامل شرکت آبفا استان:

آبرسانی به ۱۸ روستای دیواندره آب شرب بیش از ۸۶۰۰ نفر را تأمین می کند

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان گفت: با آبرسانی به ۱۸ روستای شهرستان دیواندره، تأمین آب شرب بهداشتی، سالم و پایدار ۸۶۴۸ نفر انجام شده است.

صاحب‌خبر -

محمد فرهاد در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: در این مدت آبرسانی به روستاهای چول بلاغ، شاه ولی، ظفرآباد، قلعه روته، کلکان، گل تپه علیا، ابراهیم آباد، علی آباد یاپل، کیله کبود، کانی سفید کلکان، کتک، کس نزان، قلعه جقه، کانی چای، سه تیان، احمد کر و کانی سفید اجرا شده است.

وی با بیان اینکه محل تأمین این اعتبارات، منابع طرح های ملی بوده است، افزود: بیشترین جمعیت در میان این ۱۸ روستا مربوط به روستای کلکان با ۲۸۵ خانوار و جمعیت ۱۱۹۸ نفر بوده است.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان با بیان اینکه این روستاها جزو روستاهای مجتمع اوباتو است، گفت: تأمین آب این مجتمع که در اصل ۷۲ روستا را زیر پوشش قرار می دهد از تصفیه خانه آب شهر دیواندره انجام می شود.

فرهاد در پایان خاطرنشان کرد: طی ۳ سال اخیر به بیش از ۱۳۶ روستای استان که عمدتا با تنش آبی مواجه بودند آبرسانی صورت گرفته و در مجموع بیش از ۶۵ هزار نفر از جمعیت روستایی استان از نعمت آب شرب بهداشتی و سالم به صورت پایدار بهره مند شدند.

 انتهای پیام

نظر شما