شناسهٔ خبر: 47505042 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

به همت حوزه هنری استان زنجان؛

کتاب «شهریارِ سرزمین من» زندگینامه دانشمند هسته‌ای کشور چاپ و منتشر شد

کتاب «شهریارِ سرزمین من» از تولیدات مکتوب حوزه هنری استان زنجان همزمان با پخش سریال «صبح آخرین روز» چاپ و منتشر شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان،  کتاب «شهریار سرزمین من»، زندگی‌نامه شهید مجید شهریاری دانشمند هسته‌ای نوشته معصومه زینعلی است که همزمان با پخش سریال «صبح آخرین روز» چاپ و روانه بازار نشر شده است.

 


کتاب «شهریارِ سرزمین من» عنوان زندگینامه شهید شهریاری است که شامل بیان خاطراتی از دوران کودکی، نوجوانی و شهادت وی می‌باشد که به  همت و پیگیری حوزه هنری استان زنجان توسط انتشارات سوره مهر چاپ و منتشر شده است.

 


این کتاب در فضایی ساده و صمیمی و با تلاشی پر از انگیزه، توکل بر خدا و خون پاک شهیدان، و با عشق و لبخند به روایت مراحل رشد و ارتقاء این شهید متعهد در زندگی اشاره دارد که بیشتر بر حسب گفت‌و‌گو با مادر و همسر شهید، به قلم معصومه زینعلی دخترخاله شهید نگاشته ‌شده است.

 


اصلی‌ترین ویژگی نوشته‌های این کتاب روایت داستانی و پرداختن به جزئیات زندگی ایشان، خصوصاً دوران کودکی و نوجوانی شهید است، که به گونه‌ای تدوین و نگارش شده که از زندگی پدر و مادر شروع می‌شود و تا مدتی پس از شهادت را نیز در بر می‌گیرد.

 


شایان ذکر است، فیلمنامه سریال «صبح آخرین روز» برگرفته از کتاب «شهریارِ سرزمین من» است که حاصل سالها سعی و تلاش نویسنده کتاب از سال ۱۳۹۴ می‌باشد که در قالب یادداشت‌‏برداری و مصاحبه‏‌ با مادر شهید (خانم قمرتاج زینعلی) و نزدیکان سببی ایشان است که با پیگیری مداوم حوزه هنری استان زنجان در جهت چاپ خرداد ماه 1400 همزمان با پخش این سریال، در 404 صفحه و در تیراژ 1250 توسط انتشارات سوره مهر وابسته به حوزه هنری چاپ و روانه بازار نشر شده است. 


گفتنی است، آیین رونمایی از کتاب «شهریارِ سرزمین من» به همت حوزه هنری استان زنجان و با همکاری حسینیه اعظم زنجان و کنگره 3535 شهید استان، دو‌شنبه 10 خرداد ساعت 6 عصر در سالن اجتماعات حسینیه اعظم زنجان برگزار خواهد شد.

پایان پیام/693

نظر شما