شناسهٔ خبر: 47462154 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مدیرکل میراث‌فرهنگی، استان زنجان خبرداد:

آغاز مرمت آرامگاه چلبی اوغلو در سلطانیه

به گفته مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، مرمت سقف آرامگاه چلبی اوغلو با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیون ریال در شهرستان سلطانیه آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا از زنجان، امیر ارجمند، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان،  در جمع خبرنگاران از مرمت سقف آرامگاه چلبی اوغلو خبر داد.

ارجمند ادامه داد: با اعتباری بالغ بر 400 میلیون ریال عملیات مرمتی شامل استحکام‌بخشی، بام سازی، احیاء ناودان ها، هدایت آب های سطحی، عایق کاری رطوبتی و جلوگیری از نفوذ رطوبت در آرامگاه چلبی اوغلو توسط کارشناسان و استادکاران میراث فرهنگی انجام می شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان افزود: این بنا ازنظر معماری دارای شاخصه‌های مربوط به دوره ایلخانی بوده است و برنامه مرمت اضطراری این آثار تاریخی یک ماه است و برای اجرای این طرح از محل اعتبارت مرمت‌های اضطراری استانی هزینه می‌شود.

وی، در پایان یادآورشد: در راستای حفاظت و حراست از آثار و بناهای تاریخی و با ارزش و همچنین مرمت و احیای بناهای به ثبت رسیده در فهرست آثار ملی کشور، ساماندهی و مرمت و احیای ساختمان مذکور در برنامه قرار دارد.

 

نظر شما