شناسهٔ خبر: 47426359 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

استاندار همدان:

مشارکت حداکثری مردم در انتخابات ۱۴۰۰ سبب اقتدار کشور می‌شود

استاندار همدان گفت:مشارکت حداکثری مردم در انتخابات سبب اقتدار کشور در جهان می‌شود و همه ما موظفیم این بستر را برای انتخابات ایجاد کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،سید سعید شاهرخی, استاندار همدان با بیان اینکه مشارکت حداکثری مردم در انتخابات سبب اقتدار کشور و دولت در دنیا و در عرصه‌های مختلف داخلی و خارجی می‌شود گفت: همه ما موظف هستیم بستر را برای مشارکت حداکثری و حضور پرشور مردم در انتخابات ایجاد کنیم.

او در جمع اعضای هیئت‌های نظارت بر انتخابات استان همدان اظهار داشت: مردم در انتخابات آینده پای صندوق‌های رأی می آیندو می‌خواهند به برنامه‌های فردی رأی دهند که قرار است حداقل ۴ سال مدیریت کشور را به دست بگیرد.

استاندار همدان با اشاره به اینکه نباید خواسته و ناخواسته انتخابات و اصل حضور گسترده مردم در آن را به بسیاری از مسائل گره بزنیم عنوان کرد: ۶۰ میلیون نفر دارای شرایط  رای در انتخابات ریاست جمهوری در کشور وجود دارد.

او با این توضیح که در هیچ جای دنیا مشارکت مردم در انتخابات ۱۰۰ درصدی نبوده است مطرح کرد: انتظار و پیش‌بینی ما این است که مردم با دعوت رهبر معظم انقلاب و علما بار دیگر حضوری گسترده در پای صندوق‌های رأی داشته باشند.

این مقام مسئول خطاب به اعضای هیئت‌های نظارت بر انتخابات استان همدان با بیان اینکه مبادا خدای نکرده به دلیل عملکرد هیئت نظارت، هیئت اجرایی یا عوامل امنیتی کسی پای صندوق نیاید عنوان کرد: مردم باید بدانند که ما امانت‌دار آرای آن‌ها هستیم و از آن صیانت می‌کنیم.

شاهرخی ادامه  داد: ما باید با رفتار و گفتار خوب خود در مردم رضایت ایجاد و اعتماد آن‌ها را برای شرکت در انتخابات جلب کنیم تا این‌گونه مشارکت آن‌ها افزایش یابد.

او بیان کرد: در ایام انتخابات باید تلاش کنیم حق‌الناسی گردن ما نیاید چراکه بدترین اتفاق این است که ما ندانسته رفتاری کنیم که بی‌طرفی ما در این رویداد سیاسی آسیب‌دیده یا محل تردید قرار گیرد.

استاندار افزود: باید بدانیم رأی مردم حق‌الناس است و اگر تخلفی رخ دهد در اصل حق‌الناسی به گردن ما آمده است پس نباید آخرت خود را برای دنیای فردی دیگر بسوزانیم.

شاهرخی اظهار داشت: نه تنها تک‌تک مجریان و ناظران انتخابات باید بی‌طرف باشند و به نفع کسی سخنی نگفته و عملی را انجام ندهند بلکه باید برخی رفتار‌های مباح که ممکن است شائبه جانب‌داری ما از طیف یا فرد خاصی ایجاد می‌کند را نیز ترک کنیم چرا این مسئله سبب بی‌اعتمادی مردم می‌شود.

او گفت:ما می‌خواهیم قانون را اجرا کنیم و مجری تمام مراحل باشیم به همین دلیل نیاز داریم ناظران هیئت‌های نظارت بر انتخابات در کنار ما حضور یافته و چشم بینای ما باشند.

استاندار همدان حضور هیئت‌های نظارت بر انتخابات را فرصتی برای هیئت‌های اجرایی دانست و گفت: در طول اجرای انتخابات اعضای هیئت‌های نظارت باید دقت داشته باشند که کار‌ها بر اساس قانون انجام شود.

شاهرخی امنیت، سلامت و مشارکت حداکثری را سه اصل مهم و وظیفه مجریان انتخابات برشمرد و ادامه داد: آن‌هایی که تریبون در اختیار دارند، صدا و سیما و فرهیختگان در نهایت باید منافع ملی را در نظر بگیرند و طرفداری جناحی آن‌ها را از مسیر خارج نکند.

او با این توضیح که در استان همدان وفاق، همدلی و ارتباط خوبی بین همه عوامل اجرایی، نظارتی، امنیتی و انتظامی وجود دارد اظهار داشت: ما در استان به دنبال انجام کار هستیم به همین دلیل اجازه ندادیم در استان حاشیه ایجاد شود.

استاندار با اشاره به اینکه نتیجه انتخابات هرچه باشد برای مردم و کشور خیر است، مطرح کرد: در زمان برگزاری انتخابات رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی موضوع مهمی است که باید موردتوجه همه مسئولان قرار گیرد چرا که سلامت مردم بسیار اهمیت دارد.

منبع/تسنیم

انتهای پیام/غ

نظر شما