شناسهٔ خبر: 47403442 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای مطرح کرد؛

بازی‌های فکری، راهکاری مناسب برای رفع مشکلات

مهدی گفت: کار جمعی با انجام بازی‌های فکری و مشارکت افراد، باعث ارائه راهکارهای مناسب در مواجه با مشکلات می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اولین خانه بازی‌های فکری دانشگاه فنی و حرفه‌ای امروز با حضور رضا مهدی، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور در دانشکده فنی و حرفه‌ای تهران، ولی عصر (عج) افتتاح شد.

مهدی در این مراسم افزود: سوم خرداد یکی از قله‌های بزرگ انقلاب جمهوری اسلامی ایران و دفاع مقدس است. مطابق تحلیل‌های نظامیان و سیاسیون روز سوم خرداد می‌توانست آخرین روز جنگ دفاع مقدس هم باشد چرا که دشمن خود متوجه اشتباهش شد؛ بنابراین روز سوم خرداد روز بزرگی است و باید در افکار جوانان و نسل‌های بعدی بماند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای تصریح کرد: شتاب و شیب حرکت فزاینده توسعه دانش و فناوری هسته‌ای در کشور ما طی سال‌های اخیر، چنان سریع و تند بوده که امروز ایران توانسته است جایگاهی درخور توجه و قابل اعتنا در میان کشور‌های صاحب تکنولوژی هسته ای، برای خود دست و پا کند؛ جایگاهی که متاثر از تلاش بی وقفه محققان و دانشمندان کشورمان است.

وی گفت: حدود ۹۰ سال پیش قدرت‌های بزرگ در جلسات خود به هیچ عنوان اجازه ورود مسئولان ایران را به جلسه نمی‌دادند و از این کشور به عنوان محلی برای برگزاری جلسات استفاده می‌کردند و از عملکرد و توانایی ایران به هیچ عنوان در بهبود مسائل کشور استفاده نمی‌شد؛ اما امروز در قلب اروپا، ایران اجازه حضور آمریکا در جلسات برجام را نمی‌دهد.

مهدی ادامه داد: کشور ایران همیشه مدافعانی داشته و در حال حاضر مدافع کشور در حوزه سلامت مشغول به فعالیت هستند، کرونا باعث بروز آسیب‌های جدی به آموزش شد، اما به‌رغم تمامی مشکلات، نظام پزشکی کشور جزو برترین نظام‌های پزشکی دنیا درخشید. در حالیکه کشور‌های آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان بعضاً در مهار و کنترل کرونا دچار مشکل شدند، با حمایت‌های مقام معظم رهبری کشور ما در علم پیشرفت‌های زیادی کرد و از نخبگان دانشگاهی حمایت شد و جمهوری اسلامی ایران در این دوران به نسبت سایر کشور‌ها پیشرفت خوبی داشته است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای کشور اضافه کرد: تولیدات مورد نیاز بیمارستان‌ها در دوران کرونا توسط متخصصان داخلی به تولید انبوه رسید و توانستیم با کمک آن‌ها علی رغم بروز آسیب هایی، پیشرفت‌های خوبی داشته باشیم.

مهدی گفت: اگر ویروس کرونا در زمان ابن سینا بروز می‌کرد شاید نمی‌توانستیم آن را کنترل کنیم، اما هم اکنون با تلاش و همت متخصصان نیروی انسانی و پیشرفت‌های علمی و فنی موجود توانستیم ویروس کرونا را مهار کنیم و عوارض بهداشتی-اجتماعی آن را به حداقل برسانیم.

وی اضافه کرد: ایران در زمان طاغوت در حساب و معادلات جهانی در اندازه یک روستا بود، اما هم اکنون با پیشرفت‌هایی که صورت گرفته با در نظر گرفتن سابقه چهل ساله به شهری بزرگ و قدرتمند در منطقه و جهان تبدیل شده است و به هیچ عنوان نباید این دو دوره را با یک دیگر مقایسه کرد. البته اداره یک شهر بزرگ مسائل، مشکلات و چالش‌های خود را دارد.

مهدی افزود: جمهوری اسلامی ایران افتخارات بزرگی را کسب کرده است و خیلی از افراد به این پیشرفت‌ها و تحولات توجه جدی نمی‌کنند. باید گفت که هیچ کشوری همانند ما در جنگ اقتصادی و تحریم جدی قرار ندارد، اما با این وجود در تمامی زمینه‌ها پیشرفت کرده‌ایم و یکی از برگ‌های برنده ما در دنیا در مقایسه با سایر کشور‌های منطقه برگزاری انتخابات است؛ بنابراین انتخابات و مشارکت بسیار مهم است.

وی ادامه داد: به هیچ عنوان نباید ملت ایران تسلیم زور دشمنان شوند و به حرف آنان توجه کنند، بلکه باید با رفتن به پای صندوق‌های رای میزان مشارکت خود را در امور مختلف جامعه نشان دهند؛ چرا که به گفته مقام معظم رهبری در درجه اول مشارکت و حضور مهم بوده و در درجه دوم انتخاب خوب مورد توجه است.

مهدی بیان کرد: امروز اولین خانه بازی‌های فکری در دانشگاه فنی و حرفه‌ای افتتاح شد و ما به مشارکت دانشجویان در جامعه دانشگاهی و جامعه بیرون از آن نیاز داریم. در دنیا ثابت شده بالاترین سطح یادگیری زمانی است که دانشجویان همزمان با تحصیل به تفریح و بازی مشغول بوده و یادگیری و آموزش و تربیت موثر زمانی کارساز بوده که به شکل‌های نو ارائه شده است.

وی در پایان گفت: کار جمعی و گروهی با انجام بازی‌های فکری و مشارکت افراد باعث می‌شود تا در مقابل مشکلات راهکار‌های مناسبی را ارائه دهند و بتوانند در بحران‌ها و چالش‌های زندگی تاب‌آوری بالایی داشته باشند. البته درخصوص دانشجویان بویژه دانشجویان دختر اولویت ما بازی‌های جسمی و تحرک بدنی است تا کیفیت زندگی دانشجویان ارتقا یافته و با پدیده‌های نوظهوری نظیر بی‌تحرکی و چاقی و عوارض و عواقب نامیمون مقابله شود.

انتهای پیام/ 

نظر شما