شناسهٔ خبر: 47404055 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفاف | لینک خبر

بازی‌های فکری، راهکاری مناسب برای رفع مشکلات

باشگاه خبرنگاران

مهدی گفت: کار جمعی با انجام بازی‌های فکری و مشارکت افراد، باعث ارائه راهکارهای مناسب در مواجه با مشکلات می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش شفاف، اولین خانه بازی‌های فکری دانشگاه فنی و حرفه‌ای امروز با حضور رضا مهدی، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور در دانشکده فنی و حرفه‌ای تهران، ولی عصر (عج) افتتاح شد.

مهدی در این مراسم اظهار کرد: روز بزرگ سوم خرداد یکی از قله‌های بزرگ انقلاب جمهوری اسلامی ایران و دفاع مقدس است.

او گفت: مطابق تحلیل‌های نظامیان و سیاسیون روز سوم خرداد می‌توانست آخرین روز جنگ دفاع مقدس باشد چراکه دشمن متوجه اشتباهش شد؛ بنابراین روز سوم خرداد روز بزرگی است و باید در افکار جوانان و نسل‌های بعدی بماند.

مهدی تصریح کرد: کشور ایران در انرژی هسته‌ای ۴ الی ۵ قدرت درجه یک دنیا را در زمینه اقتصادی کسب کرده است. حدود ۹۰ سال پیش قدرت‌های بزرگ با برگزاری جلساتی در کشور ما به هیچ عنوان اجازه ورود مسئولان ایران را به جلسه نمی‌دادند و ایران را تنها محل جلسه می‌دانستند و از عملکرد و توانایی ایران به هیچ عنوان در بهبود مسائل کشور استفاده نمی‌کردند.

او ادامه داد: در حال حاضر مدافعان کشور در حوزه سلامت مشغول به فعالیت هستند. کرونا باعث بروز آسیب‌های جدی به آموزش شد، اما با تمام مشکلات نظام پزشکی کشور جزو برترین نشان پزشکی دنیا به حساب آمد در حالیکه کشور آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان در این زمینه توانایی‌های خود را در ابتدا به خوبی نشان نداد و در این دوران با حمایت‌های مقام معظم رهبری کشور ما در علم پیشرفت‌های زیادی کرد و از نخبگان دانشگاهی حمایت شد و جمهوری اسلامی ایران در این دوران به نسبت سایر کشور‌ها پیشرفت بهتری داشت.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور اضافه کرد: تولیدات مورد نیاز بیمارستان‌ها در دوران کرونا توسط متخصصان مهندسی و علوم انسانی انجام شد و توانستیم پیشرفت‌هایی هم داشته باشیم؛ بنابراین ایران تمامی حرف‌های خود را به صورت عملی تحت هر شرایطی نشان می‌دهد.

مهدی با بیان اینکه باید به علوم نوین ایران رسیدگی کنیم، تاکید کرد: هیچ کشوری همانند ما در جنگ اقتصادی و تحریم جدی قرار ندارد، اما با این وجود در تمامی زمینه‌ها با همنوعان مشارکت داشته ایم و یکی از برگ‌های برنده ما در دنیا در مقایسه با منطقه، برگزاری انتخابات است؛ بنابراین انتخابات و مشارکت بسیار مهم و قابل توجه است.

او ادامه داد: به هیچ عنوان نباید ملت ایران تسلیم زور دشمنان شوند و به حرف آنان توجه کنند، بلکه باید با رفتن به پای صندوق‌های رای میزان مشارکت خود را در امور مختلف جامعه نشان دهند؛ چرا که به گفته سخنان حضرت آقا در درجه اول مشارکت و حضور مهم بوده و در درجه دوم رای دادن و انتخاب قابل توجه است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای کشور تصریح کرد: شرکت در انتخابات باعث می شود تا ما در تمامی زمینه ها مشارکت خود را نشان دهیم و به اینصورت از چند جبهه در جهان پیشرفت کنیم.

مهدی بیان کرد: امروز اولین خانه بازی های فکری در دانشگاه فنی و حرفه ای افتتاح شد و ما به مشارکت دانشجویان در جامعه دانشگاهی و جامعه بیرون از آن نیاز داریم. به دنیا ثابت شده بالاترین سبک یادگیری زمانی است که دانشجو به بازی مشغول  است و یادگیری و آموزش و تربیت موثر زمانی کارساز بوده که به شکل بازی ارائه شده است.

او گفت: کار جمعی و گروهی با انجام بازی های فکری و مشارکت افراد باعث می شود تا در مقابل مشکلات، راهکارهای مناسبی ارائه  دهند و بتوانند در بحران ها و چالش های زندگی همواره نقش آفرینی کنند؛ بنابراین بازی های روحی و جسمی هم باعث افزایش ارائه پیشنهادهای مناسب و هم جلوگیری از چاقی می شود.

انتهای پیام/

نظر شما