شناسهٔ خبر: 47402161 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تبدیل دانشکده علوم پزشکی آبادان به دانشگاه

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان از آغاز بکار دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان ومزایای تبدیل دانشکده به دانشگاه خبرداد.

صاحب‌خبر -

سلمان زاده رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان،با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی آبادان تنها دانشگاه مستقل در منطقه آزاد اروند در کل کشور است گفت:با توجه به اینکه منطقه آزاد اروند دارای ظرفیت های بالا و از  پرجمعیت ترین و پهناورترین  منطقه آزاد کشور  است می تواند یک الگو برای راه اندازی پردیس بین الملل دانشگاه های مختلف در سرتاسر کشور باشد.

او افزود:وقتی دانشکده به دانشگاه تبدیل شود می توان پژوهشکده هاو مراکز تحقیقاتی که در یک دانشکده گنجیده نمیشد در قالب دانشگاه راه اندازی شوند.

  رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان تصریح کرد:مشکلات مردم، تقویت ارتباط با صنعت ،ارتقای رشته ها و افزودن رشته های جدید همچون دندان پزشکی ، داروسازی و سایر رشته ها و تحقیقات تکمیلی از مزایای بی شمار تبدیل شدن دانشکده به دانشگاه است.

کرونا در جنوب غرب خوزستان کنترل شده است

سلمان زاده اضافه کرد:با همکاری شهروندان و مسئولان عزیز وضعیت شهرهای جنوب غرب خوزستان از لحاظ ویروس کرونا کنترل شده است و امیدواریم ادامه پیدا کند.

او گفت: تنها نگرانی ما از تجمعات خانوادگی است که امیدواریم شهروندان رعایت کنند تا دچار موج بعدی کرونا نشویم.

بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی طالقانی آبادان که در هشت سال دفاع مقدس نقش مهمی در درمان مجروحان داشت امروز به خط مقدم جنگ با ویروس کرونا در جنوب غرب خوزستان تبدیل شده است.

کادر درمانی این بیمارستان شبانه روز به صورت خالصانه به بیماران کرونایی شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان خدمات درمانی ارائه می‌کنند.

۶۰۷ هزار نفر از خدمات ۳۰مرکز شهری، ۱۸مرکز روستایی، ۱۳۲ خانه بهداشت و ۱۲ پایگاه سلامت در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشکده علوم پزشکی آبادان شامل آبادان، خرمشهر و شادگان بهره‌مند هستند.

انتهای پیام/ د

نظر شما