شناسهٔ خبر: 47372282 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان:

موثرترین راه پیشگیری از ابتلا به کرونا رعایت شیوه نامه های بهداشتی است

شکرالله سلمان زاده گفت: اوضاع در جنوب غرب خوزستان شکننده است و عدم رعایت شیوه نامه های بهداشتی می تواند ما را به موج بعدی بیماری کرونا بکشاند.

صاحب‌خبر -

شکرالله سلمان زاده رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان،با اشاره به کاهش نزولی آمار ابتلا به ویروس کرونا در جنوب غرب خوزستان گفت: اوضاع در منطقه شکننده است و عدم رعایت شیوه نامه های بهداشتی می تواند ما را به موج بعدی بیماری کرونا بکشاند.

او افزود:شهروندان باید همچنان شیوه نامه های بهداشتی که شامل پرهیز از تجمعات و دورهمی های خانوادگی، استفاده از ماسک هنگام خروج از منزل و شست و شویی مرتب دست ها را رعایت کنند زیرا این موارد قطعی ترین راه برای کنترل ویروس منحوس کرونا است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان با اشاره به اینکه روزانه تعدادی از شهروندان منطقه بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را ازدست می دهند تصریح کرد:این افراد عمدتا یا بیماری زمینه ای دارند یا دیر هنگام به مراکز درمان مراجعه می کنند.

سلمان زاده به ابتلای دو نفر به کرونای هندی در آبادان اشاره کرد و گفت: این افراد دو مسافر هندی بودند که از طریق پرواز وارد شیراز شدند و از آنجا به خرمشهر سفر کردند که تست کرونای یکی از این افراد مثبت گزارش شده بود و به ما اطلاع داده شد.

او اضافه کرد: همکارای بنده به محض اطلاع از این موضوع و قبل از تماس این فرد با افراد دیگر شناسایی و قرنطینه گردید و اجازه خروج از منزل را ندارد.

  بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی طالقانی آبادان که در هشت سال دفاع مقدس نقش مهمی در درمان مجروحان داشت امروز به خط مقدم جنگ با ویروس کرونا در جنوب غرب خوزستان تبدیل شده است.

کادر درمانی این بیمارستان شبانه روز به صورت خالصانه به بیماران کرونایی شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان خدمات درمانی ارائه می‌کنند.

۶۰۷ هزار نفر از خدمات ۳۰مرکز شهری، ۱۸مرکز روستایی، ۱۳۲ خانه بهداشت و ۱۲ پایگاه سلامت در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشکده علوم پزشکی آبادان شامل آبادان، خرمشهر و شادگان بهره‌مند هستند.

انتهای پیام/ د

نظر شما