شناسهٔ خبر: 47338256 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

آخر هفته با اخبار دانشگاهی| آموزش

اعلام نتایج کنکور دکتری ۱۴۰۰ / از تعیین زمان جدید آزمون‌های بین‌المللی تا جزئیات واکسیناسیون دانشجویان

برای مرور مهمترین اخبار دانشگاهی طی یک هفته گذشته در حوزه آموزش و پژوهش با ما همراه باشید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حوزه آموزش و پژوهش در هفته‌ای که گذشت با اخبار متنوع و فراوانی روبه رو بود که خلاصه‌ای از آن‌ها را می‌توانید در ادامه مرور کنید.

 

اسامی معرفی‌شدگان آزمون دکتری ۱۴۰۰ اعلام شد

اسامی معرفی‌شدگان دارای حدنصاب به منظور شرکت در مرحله دوم (مصاحبه علمی و سنجش عملی و بررسی سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری) در سایت سازمان سنجش اعلام شد. تعداد ۳۸ هزار و ۲۲۲ نفر برای مصاحبه و مرحله دوم آزمون دکتری تخصصی (Ph.D) نیمه متمرکز سال ۱۴۰۰ دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی عالی معرفی شدند.


نتایج اولیه دعوت به مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد اعلام شد

نتایج اولیه دعوت به مصاحبه آزمون دکتری تخصصی سال ۱۴۰۰ دانشگاه آزاد اسلامی در سامانه www.azmoon.org اعلام شد.

 

اعلام نتایج کنکور دکتری ۱۴۰۰ / از تعیین زمان جدید آزمون‌های بین‌المللی تا جزئیات واکسیناسیون دانشجویان

شرط حضوری شدن کلاس‌ها و بازگشایی دانشگاه‌ها از مهر ۱۴۰۰

علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در شرایط همه گیری کرونا و تغییر رنگ شهر‌ها، واکسیناسیون دانشجویان در برابر کرونا را شرط حضوری شدن کلاس‌ها از یکم مهرماه ۱۴۰۰ اعلام کرد.

 

پیگیر واکسیناسیون جامعه دانشگاهی برای برگزاری کلاس‌های حضوری هستیم

علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزارت علوم بیان کرد: امیدواریم جامعه دانشگاهی در اولویت تزریق واکسن کرونا قرار گیرند تا بتوانیم از مهرماه شاهد برگزاری کلاس‌های درس به صورت حضوری باشیم. این موضوع از سوی وزارت علوم و از طریق ستاد ملی مقابله با کرونا در حال پیگیری است.

 

زمان‌بندی برگزاری آزمون تولیمو در نیمه اول سال ۱۴۰۰ اعلام شد

اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور درباره تاریخ و نحوه برگزاری آزمون (الکترونیکی) زبان انگلیسی پیشرفته تولیمو (Tolimo) دوره‌های ۱۵۹ تا ۱۶۶ اعلام شد که به شرح جدول زیر است:

اعلام نتایج کنکور دکتری ۱۴۰۰ / از تعیین زمان جدید آزمون‌های بین‌المللی تا جزئیات واکسیناسیون دانشجویان

تعویق زمان برگزاری بیست و ششمین المپیاد علمی دانشجویی کشور

در پی انتشار ویروس کرونا و تصمیم ستاد مبارزه با این بییماری، بیست و ششمین المپیاد علمی دانشجویی غیرمتمرکز سال ۱۴۰۰ در روز جمعه ۳۱ اردیبهشت ماه برگزار نخواهد شد. براین اساس و مطابق اعلام زمان‌بندی برگزاری آزمون‌های نیمه اول امسال، بیست و ششمین المپیاد علمی دانشجویی کشور در روز جمعه یکم مردادماه ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

 

برگزاری مجدد آزمون‌های بین‌الملل از ۴ خرداد

آزمون‌های بین‌الملل (TOEFL, GRE General, LELTS, LIFE SKILLS & UKVI) با توجه به مجوز ستاد ملی مدیریت کرونا از تاریخ چهارم خردادماه ۱۴۰۰ برابر با ۲۵ می ۲۰۲۱ مجدداً برگزار می‌شود.

 

بیش از ۶۳۵ هزار داوطلب برای کنکور ارشد ۱۴۰۰ ثبت‌نام کردند

برای کنکور کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۰ (با احتساب تمام بازه‌های زمانی ثبت‌نام) که پس از تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا برای تعویق زمان برگزاری به تاریخ‌های ششم تا هشتم مردادماه موکول شد، جمعا تعداد ۶۳۵ هزار و ۱۱۲ داوطلب ثبت‌نام کردند.

 

اعلام نتایج کنکور دکتری ۱۴۰۰ / از تعیین زمان جدید آزمون‌های بین‌المللی تا جزئیات واکسیناسیون دانشجویان

زمان و نحوه مصاحبه آزمون دکتری پیام‌نور بزودی اعلام می‌شود

دانشگاه پیام نور با اشاره به معرفی‌شدگان مصاحبه علمی آزمون دکتری سال ۱۴۰۰ این دانشگاه اعلام کرد؛ زمان و نحوه ثبت‌نام شرکت در مصاحبه علمی از طریق دانشگاه پیام نور متعاقباً اطلاع رسانی خواهد شد.

 

مرحله دوم آزمون دکتری دانشگاه تربیت مدرس از ۱۷ خرداد ماه آغاز می‌شود

زمان ثبت‌نام الکترونیکی از ۳۱ اردیبهشت تا ۴ خردادماه خواهد بود که داوطلبان باید در این فاصله زمانی براساس راهنمای مندرج در اطلاعیه شماره ۲، نحوه ثبت‌نام در سامانه دانشگاه، ثبت نام الکترونیکی خود را انجام دهند. با توجه به شرایط خاص جامعه به دلیل شیوع کووید ۱۹، مرحله دوم آزمون دکتری به صورت غیرحضوری انجام خواهد شد که الزام است داوطلبان آمادگی و برنامه‌ریزی کامل برای شرکت در جلسات مجازی مصاحبه، در بازه زمانی ۱۷ الی ۳۱ خردادماه سال ۱۴۰۰ را داشته باشند.

 

اعلام نتایج کنکور دکتری ۱۴۰۰ / از تعیین زمان جدید آزمون‌های بین‌المللی تا جزئیات واکسیناسیون دانشجویان

امتحانات دستیاران گروه پزشکی تسهیل می‌شود

علی‌اکبر حق‌دوست معاون آموزشی وزارت بهداشت در خصوص طرح موضوعاتی با هدف تغییر زمان آزمون‌های دستیاران با توجه به فشار کاری موجود به دلیل کرونا، اظهار کرد: آموزش باید بر اساس نظم و انضباط تعیین شده حرکت کند؛ بی‌انضباطی و بی‌نظمی در آموزش بیشترین ضررش در ابتدا متوجه خود دستیاران است. ما شرایط کرونا و فشار کاری را درک می‌کنیم و تمام تلاش خود را بر این می‌گذاریم که استرس کمتری به دستیاران وارد شود و نظم و انضباط را با فشار حداقلی رعایت کنیم.

 

تحقیق و تفحص سازمان سنجش با فشار از دستور کار مجلس خارج شد

احمد نادری، نماینده مردم تهران وعضو کمیسیون آموزش در توییتی با بیان اینکه تحقیق و تفحص از سازمان سنجش که هفته قبل در دستور کار صحن علنی مجلس شورای اسلامی بود، با فشار‌ها و لابی‌ها از دستور این هفته خارج شد؛ خواستار برگرداندن مجلس به راس امور شد.

نظر شما