شناسهٔ خبر: 67565322 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

نتایج یک مطالعه نشان می دهد؛

مولتی ویتامین‌ها در افزایش طول عمر بی تاثیرند

مهر

مطالعه‌ای متشکل از حدود ۴۰۰۰۰۰ نفر نشان می‌دهد که استفاده از مولتی ویتامین برای کمک به عمر طولانی‌تر، هیچ سودی ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، محققان پی بردند در میان افرادی که سابقه بیماری‌های مزمن عمده ندارند، شواهدی برای حمایت از بهبود طول عمر در میان بزرگسالان سالمی که به طور منظم مولتی ویتامین مصرف می‌کنند، وجود ندارد.

در این مطالعه، محققان مؤسسه ملی سرطان ایالات متحده داده‌های سه مطالعه آینده‌نگر را با میانگین ۲۷ سال پیگیری تجزیه و تحلیل کردند.

بیش از ۳۹۰۰۰۰ بزرگسال سالم در این مطالعات ثبت نام کردند و میانگین سنی آنها در هنگام ورود به مطالعه حدود ۶۱ سال بود. محققان داده‌هایی را در مورد مصرف مولتی ویتامین شرکت کنندگان جمع آوری کردند.

در طول تقریباً سه دهه پیگیری، تقریباً ۱۶۵۰۰۰ نفر از شرکت کنندگان جان خود را از دست دادند. حدود ۵۰۰۰۰ مرگ ناشی از سرطان، حدود ۳۵۰۰۰ مرگ ناشی از بیماری قلبی و ۹۲۷۵ مرگ ناشی از سکته مغزی بوده است.

با این حال، گروه تحقیق به هیچ ارتباطی بین مصرف مولتی ویتامین و احتمال مرگ افراد در طول دوره مطالعه پی نبردند.

در واقع، محققان خاطرنشان کردند: «ما دریافتیم که مصرف روزانه مولتی ویتامین در مقابل عدم استفاده با ۴ درصد خطر مرگ و میر بیشتر مرتبط است».

تیم تحقیق خاطرنشان کرد که یافته‌های جدید پس از چند مطالعه که هیچ فایده‌ای از استفاده از مولتی ویتامین برای کاهش خطر بیماری‌های قلبی عروقی، سرطان یا مرگ و میر گزارش نکرده‌اند به دست آمده است.

در حالی که این مطالعه هیچ اثری از مولتی ویتامین‌ها بر احتمال مرگ زودهنگام افراد نشان نداد، تیم تحقیقاتی تاکید کرد که "ما نمی‌توانیم این احتمال را که مصرف روزانه مولتی ویتامین ممکن است با سایر پیامدهای سلامت مرتبط با افزایش سن مرتبط باشد، منع کنیم."

نظر شما