شناسهٔ خبر: 67565419 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

پیش‌بینی‌های جذاب هواشناسی برای روزهای آینده

هواشناسی اعلام کرد، هوای گرم ماندگار نیست. نقشه هواشناسی از نفوذ هوای خنک طی مقاطع زمانی مختلف به کشور خبر می‌دهد!

صاحب‌خبر -

به گزارش «تابناک» به نقل از سازمان هواشناسی کشور، الگوهای پیش بینی دمایی نشان می‌دهند که برای ۱۵ روز آینده شاهد شرایط دمایی متفاوتی در بسیاری از نقاط کشور خواهیم بود و شاهد هوایی خنک در برخی روزهای تابستان خواهیم بود.

الگوها نشان می دهند که تابستان امسال برخلاف تابستان های گذشته ، شرایط و پتانسیل بالایی برای ریزش هوای بسیار خنک به کشور وجود دارد و شاهد دوره های کاهش محسوس دما خواهیم بود.

اگر به یاد داشته باشید طی سال های گذشته ، با مقاطع زمانی افزایش های وحشتناک دما و گرما های شدید همراه بودیم ولی خداروشکر امسال این شرایط عکس سال های گذشته بوده و شرایط دمایی غالباً نرمال و گاهی با کاهش های محسوس دما و خنکی هوا خواهد بود.

کاهش محسوس دما در نیمه شمالی در ۵ روز دوم! 

اگر ۱۰ روز آینده را به دو ۵ روز تقسیم کنیم ، ۵ روز اول در تمام نقاط کشور شاهد دماهای فراتر از نرمال و هوایی گرم خواهیم بود.

اما در ۵ روز دوم شاهد کاهش محسوس دما در نیمه شمالی کشور خواهیم بود و هوای خنک را در اکثر نواحی ، علی الخصوص در سردسیرات این قسمت از کشور خواهیم داشت.

البته در نیمه جنوبی کشور همچنان شاهد تداوم گرمای هوا و دماهای بالا خواهیم بود و نوار جنوبی کشور طی ۱۰ روز آینده گرمترین نقاط کشور خواهند بود.

نظر شما