شناسهٔ خبر: 47335519 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور:

۱۹ درصد مدارس مازندران تخریبی است

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ایران گفت: میانگین مدارس نیازمند تخریب، بازسازی و مقاوم سازی در مازندران ۱۹ درصد است.

صاحب‌خبر -

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران؛ معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی مدارس ایران در فریدونکنار با اشاره به اینکه میانگین کشوری مدارس نیازمند تخریب و بازسازی نوزده و نیم درصد است ، افزود: مازندران دارای رتبه بهتری نسبت به آمار کشور بوده و میانگین مدارس نیازمند تخریب، بازسازی و مقاوم سازی در استان ۱۹ درصد است.

رخشانی مهر با تاکید بر اینکه این آمار طی سال‌های گذشته از ۳۰ درصد به ۱۹.۵ رسیده ، افزود: پارسال از محل اعتبارات ملی بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان برای تجهیزات ، تکمیل مدارس خیرساز، استانداردسازی سیستم گرمایشی و تکمیل پروژه‌های ملی و استانی در مازندران هزینه شده است.

او در حاشیه بازدید از هنرستان خیرساز مرحوم نصیری و مدرسه تخریبی مهدیه اسلامی فریدونکنار گفت: تکمیل پروژه هنرستان خیرساز مرحوم نصیری فریدونکنار و تجهیز آن از سوی آموزش و پرورش انجام خواهد شد.

رئیس سازمان نوسازی مدارس ایران افزود: جمع آوری مدارس تخریبی شهرستان‌های بابلسر و فریدونکنار با حمایت و برنامه ریزی نماینده مردم منطقه در مجلس شورای اسلامی در دستور کار قرار گرفته است.

رخشانی مهر با تاکید بر اینکه در استان مازندران ۳۷۰۰ مدرسه دایر است که ۱۹ درصد آن معادل بیش از ۷۰۰ مدرسه تخریبی است و نیازمند بازسازی و مقاوم‌سازی هستند ، افزود: ۲۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار ، ساخت ۷۰۰ مدرسه ۶ کلاسه در مازندران نیاز است.

نظر شما