شناسهٔ خبر: 47341174 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سرانه فضای آموزشی در مازندران نیم‌متر بیشتر شد

ساری - ایرنا - مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مازندران گفت که سرانه فضای آموزشی در استان طی ۶ سال اخیر با تزریق اعتبارات ویژه در دولت تدبیر و امید ۵۰ سانتی‌متر افزایش یافت.

صاحب‌خبر -

حسن جهانیان روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : با تکمیل بسیاری از پروژه‌های نوسازی و تجهیز مدارس استان در سال‌های اخیر ، فضای کلاس درس در مازندران از  ۴.۸ دهم متر مربع به ازای هر دانش‌آموز در سال ۱۳۹۴ اکنون به ۵.۳ متر مربع رسیده است.

وی گفت که در حال حاضر نیز بیش از ۱۲۵ پروژه فعال نوسازی و تجهیز مدارس در مازندران در دست اجراست که برای تکمیل آنها به حدود ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

جهانیان افزود : نوسازی مدارس استان همچنین ۱۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های خیرساز تعهد دارد که این مبلغ پس از پایان مشارکت خیران در این پروژه‌ها ، باید برای تکمیل این فضاهای آموزشی تامین شود.

وی توجه دولت تدبیر و امید به پروژه های نوسازی مدارس در مازندران را کم نظیر توصیف کرد و گفت که طی سال های اخیر علاوه بر تزریق اعتبار ، بازدیدهای میدانی مدیران ارشد سازمان نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس از پروژه های نیمه تمام ، بررسی مشکلات آنها از نزدیک و اختصاص اعتبارات لازم سبب شده است تا مدرسه سازی در مازندران سرعت بیشتری بگیرد.

جهانیان به سفر روز گذشته معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس کشور از پروژه های آموزشی نیمه تمام شهرستان های بابلسر و فریدونکنار اشاره کرد و اظهار داشت : پس از بازدید پروژه‌های اولویت‌دار بابلسر و فریدونکنار قرار شد با مساعدت دکتر رخشانی‌مهر برای چند پروژه مهم آموزشی در این شهرستان‌ها اعتبار خوبی اختصاص یاید.

وی با اعلام این که پارسال هم اعتبارات خوبی برای نوسازی مدارس مازندران اختصاص یافته بود ، افزود : یکی از پروژه هایی که دیروز مورد بازدید قرار گرفت ، مرکز آموزشی کانون بهنمیر بود  که یک پروژه مهم آموزشی و فرهنگی برای منطقه است و معاون وزیر قول مساعد برای تکمیل آن در سال جاری را داد.

مدیرکل نوسازی مدارس مازندران گفت : معاون وزیر همچنین در بابلسر هم از مدرسه شهید فرجی بازدید داشت که قرار است اعتبارات لازم اختصاص داده شود و پیش‌بینی ما این است که این پروژه‌ها در دهه فجر امسال به بهره‌برداری برسند.

وی افزود : پروژه مدرسه ۱۲ کلاسه هادی‌شهر نیز پروژه دیگری بود که مورد بازدید دکتر رخشانی مهر قرارگ رفت. این مدرسه با توجه به نقشی که در افزایش سرانه آموزشی شهرستان دارد ، برای ما از اهمیت زیادی برخوردار است و قرار شد اعتباراتی نیز برای این پروژه ابلاغ شود که به محض ابلاغ اعتبار اجرای پروژه ادامه خواهد یافت و امیدواریم تا دهه فجر بتوانیم ۴۰ درصد باقی مانده پروژه را تکمیل کنیم.

سرانه فضای آموزشی در مازندران نیم‌متر بیشتر شد

جهانیان گفت : رئیس سازمان  نوسازی، توسعه و تجهیز  مدارس کشور برای ساخت مدرسه تخریبی روستای « اسی‌کلا » از توابع بابلسر نیز قول مساعد داد و قرار شد برای این پروژه به صورت ویژه از محل اعتبارات تخریب و بازسازی بودجه در نظر گرفته شود که به محض ابلاغ برای انتخاب پیمانکار اقدام می‌کنیم.

وی افزود : برای تکمیل و تجهیز هنرستان خیرساز نصیری جویبار نیز مقرر شد تا دهه فجر امسال در صورت رفع مشکلات حقوقی مربوط به زیرساخت‌های خدماتی اقدامات لازم انجام شود.

 جهانیان گفت: در مجموع برای تکمیل پروژه‌های بازدید شده در بابلسر و فریدونکنار حدود ۱۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که امیدواریم امسال محقق شود.

مازندران حدود ۵۰۷ هزار دانش‌آموز دارد که در چهار هزار و ۲۰۰ مدرسه این استان تحصیل می‌کنند.

نظر شما