شناسهٔ خبر: 47312072 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

امسال؛

ساختمان پزشکی قانونی اسدآباد افتتاح می شود

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان گفت: امسال ساختمان پزشکی قانونی اسدآباد بهره بهره برداری می‌رسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،دکتر ارتین کمالی,مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان در جلسه ای با اعضای شورای تأمین شهرستان اسدآباد که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: ساختمان پزشکی قانونی اسدآباد باکمک و مساعدت فرمانداری اسدآباد و تامین اعتبار مورد نیاز ، حداکثر تا ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ به بهره برداری خواهد رسید.

او با اشاره به چارت اداره کل پزشکی قانونی و شهرستان ها افزود: با توجه به مسافت کم شهرستان اسدآباد با مرکز استان در چارت سازمانی آزمایشگاه برای شهرستان اسدآباد دیده نشده است که به همین منظور با افتتاح ساختمان پزشکی قانونی شهرستان و سالن تشریح، آزمایشاتی چون سم شناسی به مرکز استان ارسال خواهد شد.

 مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان در ادامه با اشاره به طرح ملی دادپزشک تصریح کرد: «دادپزشک» طرحی است که از سال ۹۳ در پزشکی قانونی کلید خورده و اجرایی شده و تاکنون بیشتر استان‌های کشور به آن پیوسته‌اند و براساس این طرح مراجعات بی‌مورد به پزشکی قانونی کاهش یافته و علت بسیاری از مرگ‌های طبیعی بدون کالبدشکافی مشخص می‌شود.

کمالی با بیان اینکه طرح دادپزشک، با ساماندهی صدور جواز دفن ، از بخش قابل توجهی از ارجاعات غیرضروری و بی مورد اجساد به مراکز پزشکی قانونی و تالارهای تشریح در کشور جلوگیری می کند، ادامه داد: این طرح با خدمت رسانی بهتر و سریع تر به مردم موجب کاهش تألم مراجعه کنندگان، کاستن از تشریفات اداری و نیز کاهش ورودی به دستگاه قضایی است.

او با بیان اینکه این طرح ملی سازوکار کاملاً رسمی داشته و هر ساله توسط رئیس قوه قضائیه ابلاغ می شود، یادآور شد: رضایتمندی از این طرح در استان ها و شهرستان هایی که اجرا شده بالا بوده و براساس آمار در طول دو سال میزان شکایت ها بابت علت فوت و شرایط در کل استان های کشور با اجرای طرح به میزان ۸۶ درصد کاهش داشته است.

 مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان بیان کرد: طرح دادپزشک در استان همدان غیر از شهر همدان در دو شهرستان نهاوند و ملایر نیز طی چند سال گذشته در حال اجراست که اجرای این طرح رضایتمندی بالایی را در این شهرستان ها به همراه داشته است.

کمالی  همچنین از اجرای طرح دادپزشک در شهرستان اسدآباد در سال جاری خبر داد و مطرح کرد: با اجرای طرح دادپزشک ضمن جلوگیری از تشکیل پرونده های قضایی، بار سنگینی را از دوش دادسراها و مراجع انتظامی و کلانتری کاسته و بار مراجعات دادگستری و دادسرا را حذف می کند.

فرماندار شهرستان اسدآباد هم از پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰ درصد طرح ساختمان پزشکی قانونی این شهرستان خبر داد و گفت: برای تکمیل و بهره برداری طرح  اختصاص اعتبار آن در دستور کمیته برنامه ریزی شهرستان قرار خواهد گرفت.

سعید کتابی با تأکید بر تعامل دانشکده علوم پزشکی شهرستان با پزشکی قانونی در بحث اجرای طرح دادپزشک تصریح کرد: برای اجرای طرح دادپزشک و نیز تکمیل و بهره برداری از ساختمان پزشکی قانونی شهرستان کمک و حمایت و همکاری  لازم انجام خواهدشد.

منیبع ایسنا

انتهای پیام/غ

نظر شما