شناسهٔ خبر: 47883145 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مرگ جوان ۲۳ ساله تویسرکانی در آبگیر تفرجگاه باقریه

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان گفت:جوان ۲۳ ساله‌ای حین شنا در آبگیر تفرجگاه باقریه تویسرکان غرق شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،آرتین کمالی,مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان اظهار داشت: این جوان که عصر دیروز به همراه دوستانش برای تفریح به این تفرجگاه رفته بودند، به دلیل بی احتیاطی و نداشتن مهارت کافی در فن شنا غرق شد و جان خود را از دست داد و  دوستانش جسد او را از آب بیرون کشیدند.

او با بیان اینکه این چهارمین حادثه غرق شدگی در شهرستان تویسرکان طی ۲ ماه اخیر است، افزود: اوایل ماه جاری نیز ۲ پسر ۶ و هفت ساله حین بازی در داخل روستا با سقوط به داخل گودال یک و نیم متری حاوی آب،  جان خود را از دست دادند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان گفت: همچنین اردیبهشت امسال نیز پسر و دختری (خواهر و برادر) هنگام بازی در محوطه باغ (خانه ویلایی) به داخل استخر سقوط کردند که دراین حادثه پسر بچه جان خود را از دست داد.

کمالی اظهار داشت: هنگام شنا کردن یا بازی در آب عواملی مانند خستگی و ضعف، آشنا نبودن به محیط و آب‌های عمیق، مهارت نداشتن در شنا، تشنج و توقف بیش از حد مجاز در زیر آب باعث می‌شود که فرد برای تنفس به راحتی به سطح آب نیاید و غرق شدگی اتفاق بیفتد.

 شنا در سد‌ها و بند‌های انحرافی به دلیل لغزندگی حاشیه مخازن سد‌ها و بند‌های انحرافی، مکش جریان آب و شرایط رسوبی کف این مخازن و خطر غرق شدن، ممنوع است.

سال گذشته ۱۲ مرد در استان همدان بر اثر غرق شدن جان خود را از دست دادند.

انتهای پیام/غ

نظر شما