شناسهٔ خبر: 47302553 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

پوتین: باید در زیرمجموعه قطعنامه‌های سازمان ملل راهکاری برای موضوع فلسطین یافت

رئیس جمهور روسیه با اشاره به تنش‌های موجود در فلسطین گفت: باید در زیرمجموعه قطعنامه‌های سازمان ملل راهکاری برای موضوع فلسطین یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، در دیدار با تعدادی از سفرای خارجی در این کشور، اظهار کرد: بروز و تداوم درگیری‌ها و تنش‌ها در سرزمین‌های فلسطینی، عملا به کشته شدن شمار زیادی از غیرنظامیان از جمله کودکان منجر شده است.

وی با تاکید بر لزوم یافتن راهکاری برای مسئله فلسطین، ادامه داد: باید راهکاری در زیر مجموعه قطعنامه‌های ذیربط صادر شده از سوی سازمان ملل متحد و شورای امنیت این سازمان برای حل این تنش‌ها یافت.

پوتین ادامه داد: ما این موضوع را لازم و ضروری می‌دانیم که به این خشونت‌های موجود پایان دهیم و فعالانه در این زمینه تلاش می‌کنیم.

رئیس جمهور روسیه در ادامه به منازعات طولانی مدت منطقه‌ای در افغانستان و لیبی اشاره کردو گفت: این درگیری‌ها طی روز‌های گذشته در حال شدت گرفتن بوده است و روسیه نیز تحولات خاورمیانه را با نگرانی دنبال می‌کند.

پوتین با اشاره به جلوی تکرار فاجعه جنگ جهانی دوم گفت: باید از تجارب گذشته تاریخی عبرت گرفته شود تا چنین رویدادی تکرار نشود.

وی با اشاره به نمایان شدن مجدد تروریسم گفت:وخیم شدن نظام ثبات راهبردی جلوگیری از مسلح شدن، مایه نگرانی است و از سوی دیگر تروریسم بار دیگر سر برآورده و مشکلات مرتبط با امنیت اطلاعات بین الملل در حال وخیم شدن است.

پیش از این نیز، رئیس جمهور روسیه و اعضای شورای فدرال این کشور درباره آخرین تحولات درگیری‌های صیهونیست‌ها و فلسطینی‌ها با یکدیگر گفتگو کردند.

پوتین در این زمینه گفت: این درگیری‌ها به طور مستقیم مصالح امنیتی روسیه را به خطر می‌اندازد. مسکو پرونده منازعه اسرائیل و فلسطینی‌ها را در شورای فدارل روسیه باز کرده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما