شناسهٔ خبر: 47312506 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

تأکيد پوتين بر لزوم يافتن راهکار براي مسئله فلسطين

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- رئیس جمهور روسیه بر لزوم یافتن راهکاری برای مسئله فلسطین براساس قطعنامه‌های سازمان ملل متحد و شورای امنیت تاکید کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه  اعلام کرد، رئیس جمهور روسیه بر لزوم یافتن راهکاری برای مسئله فلسطین بر اساس قطعنامه‌های ذیربطی تاکید کرد که سازمان ملل متحد و شورای امنیت این سازمان صادر کرده اند.
ولادیمیر پوتین در دیدار با شماری از سفرای خارجی در روسیه با وی، گفته است: «بروز درگیری‌ها در سرزمین‌های فلسطینی، عملا به کشته شدن شمار زیادی از غیرنظامیان از جمله کودکان منجر شده است. ما ضروری می‌دانیم که به این خشونت پایان داده و فعالانه به منظور یافتن راهکاری بر اساس قطعنامه‌های ذیربط شورای امنیت و سازمان ملل متحد تلاش شود.»
پوتین به منازعه‌های طولانی مدت منطقه‌ای در افغانستان و لیبی که در این مدت اخیر در حال تشدید بوده است، نیز اشاره و تصریح کرد روسیه با نگرانی تحولات اوضاع را در خاورمیانه دنبال می‌کند.
از طرف دیگر پوتین به وخامت نظام ثبات راهبردی جلوگیری از مسلح شدن که مایه نگرانی است، اشاره و تأکید کرد تروریسم بار دیگر در حال نمایان شدن است.
پوتین گفت: «وخیم شدن نظام ثبات راهبردی جلوگیری از مسلح شدن، مایه نگرانی ماست. همچنین تروریسم بار دیگر سر برآورده و مشکلات مرتبط با امنیت اطلاعات بین الملل در حال وخیم شدن است و تجارت مواد مخدر و جنایات سازمان یافته همچنان خطرات بزرگی هستند. تضمین صلح و امنیت و توسعه پایدار فقط از طریق تلاش‌های همه جامعه بین المللی ممکن است و روسیه به همکاری در این چارچوب دعوت می‌کند.»
پوتین دعوت کرد از تجارب گذشته تاریخی عبرت گرفته شود و گفت: «ما متقاعد هستیم که هر چیزی باید صورت بگیرد تا جلوی تکرار فاجعه جنگ جهانی دوم گرفته شود و اجازه داده نشود درس‌های آن فراموش شود.»
پوتین اعلام کرد روسیه به همکاری با شرکای خارجی در مبارزه با کرونا اهمیت می‌دهد و به زودی چهارمین واکسن روسی به بازار خواهد آمد.

نظر شما