شناسهٔ خبر: 47302110 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

طرز تهیه سالاد چلیپا با نخود | یک دستور غذایی ساده و کم‌کالری

دنیای سالادها آن‌قدر متنوع است که با ترکیب دو یا چند نوع سبزی می‌توان خوشمزه‌ترین سالادها را درست کرد. در این مطلب طرز تهیه نوعی سالاد با گیاهان چلیپایی آموزش داده شده که کم‌کالری و ساده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین، موادلازم پیشنهادی برای تهیه این سالاد خوشمزه، کم‌کالری و ساده برای ۴ نفر کافی است.

مواد لازم

گل‌کلم: یک عدد

سینه مرغ: یک عدد

نخود: ۱۰۰ گرم

گوجه گیلاسی: یک بسته

ماست :یک فنجان

آب لیمو ترش تازه: یک فنجان

پیاز: یک عدد

جعفری و گشنیز تازه: ۱۰۰ گرم

نمک و فلفل به میزان لازم

روغن زیتون: دو قاشق غذاخوری

ارزش غذایی
کالری: ۲۹۵
چربی: ۱۲ گرم
هیدرات کربن: ۲۱ گرم
فیبر: ۸ گرم
پروتئین: ۱۵ گرم

طرز تهیه سالاد چلیپا با نخود

مرحله اول

مرغ را پاک کنید و بگذارید با پیاز و کمی نمک بخارپز شود. نخود را بشویید. داخل یک قابلمه دو لیوان آب بریزید و بعد از اینکه جوشید به آن نخودها را همراه با کمی نمک اضافه کنید.

مرحله دوم

در قابلمه‌ای دیگر باز هم دو لیوان آب بریزید و وقتی جوشید، کلم‌هایی را که از قبل به شکل گل درآورده و شسته‌اید، همراه با کمی نمک اضافه کنید تا بخارپز شود. جعفری و گشنیز را پاک کنید و بشویید و بگذارید آب آن برود.

 می‌توانید سینه مرغ را به جای پر کردن به شکل تکه‌ای نیز استفاده کنید.

مرحله سوم

بعد از اینکه همه مواد پخت، آنها را از قابلمه خارج کنید. گوجه گیلاسی را به شکل دلخواه برش بزنید. ماست، آب‌لیمو، روغن زیتون، فلفل و گشنیز و جعفری را با هم مخلوط کنید.

یادتان باشد گشنیز و جعفری را خرد نکنید. به همان شکلی که پاک کردید، استفاده کنید. به این ترتیب با مخلوط کردن این مواد، چاشنی غذا آماده است.

مرحله آخر

اکنون سینه مرغ را پرپر کنید. کلم‌ها را در بشقاب بچینید. مرغ‌ها را روی آن ریخته و نخودها را کنارش بچینید. گوجه گیلاسی را به شکل دلخواه به ظرفتان اضافه کنید. اکنون چاشنی را به این بشقاب اضافه کنید. سالاد آماده است.

آشنایی با سبزیجات چلیپایی

سبزیجات چلیپایی در علم تغذیه، گروه بزرگی از گیاهان متنوع هستند که طعم‌های قوی دارند. کلم چینی، کلم بروکلی، جوانه بروکسل، کلم، گل‌کلم، تربچه، شلغم و خردل از جمله سبزیجات چلیپایی به شمار می‌روند.

نظر شما