شناسهٔ خبر: 47279120 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کشف ژنراتور قاچاق در قیروکارزین / توقیف کامیون حامل ۲۰ هزار لیتر گازوئیل

مهم‌ترین حوادث ۲۷ اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز دوشنبه ۲۷ اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف ژنراتور قاچاق در قیروکارزین

فرمانده انتظامی استان فارس از توقیف یک دستگاه کامیون و کشف یک دستگاه ژنراتور دیزل برق قاچاق به ارزش ۲۵ میلیارد ریال در شهرستان قیروکارزین خبر داد.

سردار رهام‌بخش حبیبی بیان کرد: کارآگاهان پلیس آگاهی قیروکارزین هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی منتهی به این شهرستان، به یک دستگاه کامیون مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او ادامه داد: ماموران انتظامی در بازرسی از این خودرو موفق شدند یک دستگاه ژنراتور دیزل برق خارجی قاچاق و فاقد مدارک قانونی کشف کنند.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه در این راستا یک متهم دستگیر و به مرجع قضائی معرفی شد، افزود: ارزش این محموله قاچاق برابر نظر کارشناسان، ۲۵ میلیارد ریال برآورد شده است.

اتوبوس حامل محموله قاچاق در محور سپیدان-اصفهان توقیف شد

جانشین فرمانده انتظامی استان گفت: ماموران پلیس آگاهی سپیدان حین کنترل خودرو‌های عبوری یک دستگاه اتوبوس حامل انواع کالای قاچاق به ارزش ۱۱ میلیارد ریال را کشف کردند.

سردار یوسف ملک‌زاده اظهار داشت: کارآگاهان پلیس آگاهی هنگام گشت زنی و ایست و بازرسی مقطعی در محور سپیدان- اصفهان به یک دستگاه اتوبوس حامل بار مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او بیان کرد: کارآگاهان پلیس آگاهی سپیدان موفق شدند در بازرسی از این خودرو، ۱۰ هزار و ۸۹۰ پاکت تنباکو میوه‌ای، ۱۴۸ عدد انواع شارژر و ۱۶۶ دستگاه انواع ساعت هوشمند، ۶۰ قلم قطعات یدکی جارو برقی، ۸۶۲ عدد انواع هندزفری، ۱۸۰ عدد انواع تاچ ال سی دی و ۲۶ دستگاه پاور بانک خارجی قاچاق و فاقد مدارک قانونی کشف کنند.

جانشین فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۱۱ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، گفت: در این خصوص یک متهم دستگیر و به مرجع قضائی معرفی شد.

اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در سپیدان

فرمانده انتظامی سپیدان از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با تشدید اقدامات پلیسی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ احمد فداکار بیان کرد: در راستای برخورد با هنجارشکنان و قاچاقچیان کالا و ارز و همچنین جلب رضایت شهروندان، مأموران انتظامی شهرستان سپیدان طی ۷ روز گذشته طرح ارتقاء امنیت اجتماعی را اجرا کردند.

او گفت: در اجرای این طرح ۵ دستگاه خودرو حامل یک هزار و ۷۴۰ کیلو گردو و یک هزار و ۵۰۰ کیلو فرآورده‌های جنگلی قاچاق که کارشناسان ارزش آن را ۳ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند کشف و ۵ نفر نیز دستگیر شدند.

فداکار ادامه داد: در راستای برخورد با صنوف متخلف طی گشت مشترک پلیس امنیت عمومی با شبکه بهداشت و درمان از ۱۲۵ واحد صنفی بازدید که به ۷۳ واحد صنفی تذکر کتبی و ۵ واحد متخلف نیز پلمب شد.

فرمانده انتظامی شهرستان سپیدان اظهار کرد: پیشگیری از جرایم نیازمند عزم همگانی است و هدف پلیس از اجرای طرح‌های ارتقاء امنیت اجتماعی، پیشگیری از وقوع جرم، مقابله با جرایم و از همه مهمتر جلب اعتماد عمومی شهروندان است.

اعتراف سارقان به ۲۰ فقره سرقت در شیراز

رییس پلیس آگاهی استان فارس از دستگیری ۲ سارق منزل و کشف ۲۰ فقره سرقت در شیراز خبر داد.

سرهنگ کاووس حبیبی اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت‌های سریالی منزل در سطح شهر شیراز، رسیدگی به موضوع پرونده در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی قرار گرفت.

او گفت: پس از بررسی صحنه‌های سرقت محرز گردید که باندی متشکل از سارقان حرفه‌ای منزل به صورت سریالی به شیوه‌های مختلف اقدام به سرقت منزل در سطح شهر می‌کنند.

رییس پلیس آگاهی استان فارس افزود: در ادامه تحققیات، کاراگاهان پس از انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی، موفق شدند هویت دو نفر از سارقان حرفه‌ای را شناسایی و بعد از تعقیب و مراقبت‌های لازم، آن‌ها را در مخفیگاه خود دستگیر کنند.

سرهنگ حبیبی با بیان اینکه سارقان در بازجویی‌های تخصصی و پلیسی به ۲۰ فقره سرقت منزل اعتراف کردند، گفت: استفاده از دوربین‌های پایش تصویری، تجهیزات هشدار دهنده ودرب‌های ضد سرقت می‌تواند در پیشگیری از سرقت منزل مفید و موثر باشد.

توقیف محموله مواد غذایی غیربهداشتی در آباده

فرمانده انتظامی شهرستان آباده از توقیف یک دستگاه کامیون حامل محموله مواد غذایی غیربهداشتی و فاقد تاریخ انقضاء به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ سیدابوالفضل مسعودی اظهار داشت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر آباده با اقدامات فنی و تخصصی از تردد محموله مواد غذایی غیر بهداشتی و فاقد تاریخ انقضاء در محور "شیراز-اصفهان" مطلع و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او ادامه داد: مأموران با هماهنگی مقام قضائی به محور مذکور اعزام و با مشاهده خودرو مورد نظر آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان آباده افزود: در بازرسی از آن خودرو انواع مواد غذایی فاقد تاریخ انقضاء و غیربهداشتی شامل یک هزار و ۹۲۵ عدد انواع سس، ۱۴۴ ظرف ترشیجات، ۲۰۴ عدد قوطی کنسرو لوبیا، ۱۲۲ شیشه انواع عرقیات گیاهی، ۴ بطری آبغوره و ۱۶ عدد شیشه مربا کشف شد.

سرهنگ مسعودی با بیان اینکه کارشناسان ارزش این محموله را یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، عنوان داشت: در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

این مقام انتظامی بیان کرد: پلیس در زمینه امنیت و سلامتی مردم با هیچ کس تعارف ندارد و کسانی که به خاطر منافع خود سلامت جامعه را به خطر بیاندازند قاطعانه برخورد می‌کند.

کشف ۵۵۸ کیلوگرم قهوه قاچاق در لارستان

فرمانده انتظامی لارستان از کشف ۵۵۸ کیلوگرم قهوه خارجی قاچاق به ارزش ۳ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ داود امجدی گفت: در راستای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و مقابله با قاچاق کالا، مأموران پلیس آگاهی لارستان حین گشت زنی‌های هدفمند در محور‌های مواصلاتی، به یک خودرو وانت پراید مشکوک و آن را متوقف کردند.

او افزود: ماموران در بازرسی از این خودرو ۵۵۸ کیلوگرم قهوه خارجی قاچاق و فاقد هرگونه مدارک گمرکی کشف کردند.

امجدی با بیان اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۳ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، عنوان داشت: در این رابطه یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی لارستان از شهروندان خواست در صورت اطلاع از فعالیت‌های قاچاقچان مراتب را در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

توقیف کامیون حامل ۲۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق

فرمانده انتظامی مهر گفت: در بازرسی از یک دستگاه کامیون تانکردار، ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل به ارزش ۲ میلیارد ریال کشف شد.

سرهنگ عظیم اله کرمی اظهار داشت: در راستای اجرای طرح مقابله با قاچاق سوخت ماموران این فرماندهی حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور مهر-لامرد به یک دستگاه کامیون تانکردار مشکوک و با رعایت کلیه موازین شرعی و قانونی دستور ایست را صادر کردند.

او افزود: راننده بدون توجه به دستور ایست پلیس به سمت شهرستان "لامرد" متواری و پس از طی مسافتی تعقیب و گریز ماموران انتظامی "مهر" با همکاری کارکنان آن شهرستان با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند کامیون را متوقف کنند.

فرمانده انتظامی مهر با بیان اینکه در بازرسی از این کامیون ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل کشف شد، تصریح کرد: یک سواری پراید که اسکورت محموله بود نیز توقیف شد.

سرهنگ کرمی با اشاره به اینکه در این خصوص ۲ نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند، گفت: کارشناسان ارزش سوخت‌های مکشوفه را ۲ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

در منزل مسکونی مواد مخدر کشف شد

فرمانده انتظامی شیراز از کشف ۴۰ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک و دستگیری ۲ متهم در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرج شجاعی افزود: مأموران کلانتری "۳۱ جنت" شیراز با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند فردی مقداری تریاک در منزل خود در یکی از محله‌های حوزه استحفاظی دپو کرده است که موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او با بیان اینکه ماموران با هماهنگی مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام شدند، گفت: در بازرسی از آن منزل، ۴۰ کیلو تریاک کشف شد.

فرمانده انتظامی شیراز با بیان اینکه در این خصوص ۲ متهم دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند، تصریح کرد: مبارزه با قاچاقچیان به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی است.

دستگیری سارقان سیم کابل مخابراتی حین سرقت در جهرم

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم از دستگیری سارقان سیم کابل مخابراتی حین سرقت و کشف ۲۴ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ خسرو رزمجویی اظهار داشت: به دنبال وقوع چند فقره سرقت سیم کابل مخابراتی در شهرستان "جهرم"، بررسی موضوع در دستور کار ماموران انتظامی کلانتری ۱۲ مطهری قرار گرفت.

او افزود: با افزایش و هدفمند سازی گشت‌های انتظامی، ماموران کلانتری موفق شدند در عملیاتی غافلگیرانه یک مرد و یک زن که همدست یکدیگر بودند را حین سرقت سیم و کابل مخابراتی دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم با اشاره به اینکه سارقان در بازجویی اولیه به ۲۴ فقره سرقت سیم و کابل مخابراتی اعتراف کردند، گفت: متهمان پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند.

کلاهبردار اینستاگرامی دردام پلیس فیروزآباد

فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد از دستگیری کلاهبردار اینستاگرامی با اعتراف به ۶ فقره کلاهبرداری خبر داد.

سرهنگ مهدی جوکار اظهار داشت: فردی با در دست داشتن مرجوعه قضائی به پلیس فتا مراجعه و اعلام کرد شخصی ناشناس در اینستاگرام اقدام به فروش لوازم خانگی ارزان‌تر از بازار می‌کرد که نامبرده نیز بدون اطلاع از جعلی بودن صفحه اقدام به انتقال مبلغی به حساب اعلام شده کردم و پس از آن وی تلفن خود را خاموش و دیگر پاسخگو نبوده است.

او با بیان اینکه بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت، اظهار داشت: ماموران با هماهنگی مقام قضائی حساب فرد کلاهبردار را مسدود و با اقدامات فنی و تخصصی متهم را شناسایی و دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه به ۲۴۰ میلیون ریال کلاهبرداری از ۶ نفر اقرار کرد، گفت: فرد کلاهبردار پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.

جوان کوه چناری در انفجار کپسول گاز جان باخت

فرمانده انتظامی کوه چنار از انفجار کپسول گاز و مرگ یک جوان ۳۵ ساله در این حادثه خبر داد.

سرهنگ دوم لطف االله محمّدی بیان کرد: در پی تماس شهروندان با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر انفجار کپسول گاز در محور کوه چنار-شیراز زیر پل نرگسی، بلافاصله ماموران به همراه عوامل امدادی در محل حادثه حاضر شدند.

او افزود: با حضور ماموران در محل مشخص شد جوانی ۳۵ ساله به علت انفجار کپسول دچار سوختگی شده و متاسفانه به علت شدت جراحات وارده فوت کرده است.

فرمانده انتظامی کوه چنار با بیان اینکه جسد متوفی جهت اقدامات قانونی به سردخانه منتقل شد، تاکید کرد: رعایت اصول و نکات ایمنی نقش به سزایی در کاهش وقوع حوادث ناگوار دارد که امید است شهروندان عزیز رعایت نکات ایمنی را پیش قدم در کار‌ها بدانند.

انتهای پیام/

نظر شما