شناسهٔ خبر: 47184660 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

جریمه رانندگان بدون ماسک در جایگاه‌های سوخت صحت ندارد / دستبند پلیس بر دستان قاتل گستاخ

مهم‌ترین حوادث ۲۲ اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف ۱۳۷ کیلو تریاک از یک دستگاه پراید

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: با تلاش مأموران انتظامی شهرستان "داراب"، ۱۳۷ کیلو تریاک کشف و یک قاچاقچی مواد مخدر دستگیر و روانه زندان شد.

سردار رهام‌بخش حبیبی اظهار داشت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان داراب هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور قلاتویه-بندرعباس به یک سواری پراید حامل بار مظنون و دستور ایست را صادر کردند.

او ادامه داد: ماموران انتظامی پس از طی مسافتی تعقیب و گریز موفق شدند خودرو پراید را توقیف و در بازرسی از آن ۱۳۷ کیلو تریاک کشف کنند.

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه در این خصوص یک قاچاقچی حرفه‌ای دستگیر و پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد، تصریح کرد: مبارزه بی امان با سوداگران مرگ به صورت ویژه در دستور کار پلیس فارس قرار دارد.

جریمه رانندگان بدون ماسک در جایگاه‌های سوخت صحت ندارد 

رئیس پلیس راهور استان فارس گفت: فعال شدن دوربین‌های جایگاه‌های سوخت به سامانه پلیس راهور، و جریمه رانندگان بدون ماسک در این جایگاه‌ها صحت نداشته و این خبر کذب است.

سرهنگ صادق سلیمی بیان کرد: انتشار خبری در فضای مجازی مبنی بر فعال شدن دوربین جایگاه‌های سوخت به سامانه پلیس راهور و جریمه شدن خودرو‌هایی که راننده آن از ماسک استفاده نمی‌کنند صحت نداشته و تکذیب می‌شود.

او با بیان اینکه پلیس با کسانی که با انتشار شایعات در فضای مجازی، قصد تشویش اذهان عمومی دارند، برخورد خواهد کردف گفت: کانال خبری پلیس فارس در پیام رسان سروش به آدرس policefars@ به صورت شبانه روز فعال بوده و شهروندان می‌توانند اخبار مهم و موضوعات پلیسی را از طریق آن پیگیری و دنبال کنند.

دستبند پلیس بر دستان قاتل گستاخ

فرمانده انتظامی داراب از دستگیری قاتلی ۳۹ ساله خبر داد که یک نفر را به قتل و ۲ نفر را نیز مجروح کرده بود.

سرهنگ علیرضا نوشاد اظهار داشت: روز گذشته پس از گزارش پلیس ۱۱۰ مبنی بر یک مورد درگیری منجر به قتل در میدان "الله" شهرستان داراب، تیمی از ماموران انتظامی کلانتری "۱۱ امام" در کمتر از ۲ دقیقه به محل حادثه اعزام شدند.

او افزود: در تحقیقات اولیه پلیس مشخص شد یک نفر بر اثر تیراندازی شخصی ناشناس با اسلحه کلاش مجروح و فردی دیگر نیز به قتل رسیده است.

فرمانده انتظامی داراب تصریح کرد: با حضور به موقع پلیس فرد ضارب که خود را در محاصره ماموران انتظامی دیده و فرصت متواری شدن را نداشت اقدام به تیراندازی به سمت کارکنان انتظامی کرد.

سرهنگ نوشاد با بیان اینکه بر اثر تیراندازی قاتل یکی از کارکنان کلانتری ۱۱ امام مورد اصابت گلوله قرار گرفت، تصریح کرد: پس از اینکه قاتل تسلیم ماموران انتظامی نشد سریعا نیرو‌های کمکی در محل حاضر و وی که با یک دستگاه موتورسیکلت قصد فرار داشت را با سرعت عمل و تیراندازی متقابل مجروح و دستگیر کردند.

رئیس پلیس شهرستان داراب با بیان اینکه در این حادثه بر اثر تیراندازی قاتل، مرد رهگذر ۴۵ ساله به همراه یکی از کارکنان انتظامی مجروح و راهی بیمارستان شدند، گفت: جسد متوفی که مردی ۴۲ ساله بود تحویل پزشک قانونی شد.

او با بیان اینکه قاتل ۳۹ ساله مجروح و پس از اعزام به بیمارستان در بازجویی اولیه علت و انگیزه قتل را اختلافات شخصی با مقتول عنوان کرد، گفت: حال مزاجی مجروحان بستری شده رضایت بخش است.

سرهنگ نوشاد با اشاره به اینکه با خویشتنداری، صبر و حوصله در اتفاقات روزمره زندگی و با آموزش‌های صحیح خانواده و کنترل هیجانات می‌توان جلوی بسیاری از حوادث و جرائم جبران ناپذیر را گرفت، افزود: نیروی انتظامی با قاطعیت با بر هم زنندگان نظم و امنیت برخورد می‌کند و از عموم شهروندان درخواست می‌شود هرگونه موارد مشکوک را به سامانه فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش کنند.

کشف انبار لاستیک احتکار در نی‌ریز

فرمانده انتظامی شهرستان نی‌ریز از کشف یک انبار لاستیک احتکار به ارزش ۵ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ سیدمحمد یوسفی بیان کرد: ماموران کلانتری ۱۱ شهرستان نی‌ریز پس از انجام یک سری کار‌های اطلاعاتی و تحقیقات تخصصی، موفق به شناسایی یک انبار لاستیک احتکار شدند.

او افزود: ماموران پس از هماهنگی با مرجع قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از این انبار، ۴۲۵ حلقه لاستیک احتکار با مارک‌های مختلف را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان نی‌ریز با بیان اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش این محموله ۵ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: در این خصوص پرونده تشکیل و تحویل مراجع قضائی شد.

کشف بیش از ۳۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در لارستان

فرمانده انتظامی لارستان از توقیف یک دستگاه کامیون و کشف ۳۰ هزار و ۵۶۰ لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ داود امجدی ظهار داشت: در راستای طرح مبارزه با قاچاق سوخت و با هدف جلوگیری از هدر رفت سرمایه‌های ملی، ماموران کلانتری ۱۳ لطیفی این شهرستان حین گشت زنی در محور "لارستان- جهرم" به یک دستگاه کامیون تانکردار مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از این کامیون، ۳۰ هزار و ۵۶۰ لیتر سوخت قاچاق و فاقد مجوز از نوع گازوئیل کشف شد، تصریح کرد: در این خصوص یک متهم دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان با بیان اینکه ارزش سوخت کشف شده بنا به نظر کارشناسان مربوطه، ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، تصریح کرد: سرمایه‌های ملی متعلق به تمام آحاد مردم می‌باشد و هرگونه سوء استفاده توسط سودجویان با برخورد سریع و قاطع دستگاه‌های نظارتی و پلیس همراه خواهد بود.

مرگ به علت برق گرفتگی

فرمانده انتظامی کوار گفت: روز گذشته زنی ۵۱ ساله در حال تنظیف کولر آبی دچار برق گرفتگی شد و جان خود را از دست داد.

سرهنگ علی بابایی بیان کرد: روز گذشته از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارشی از انتقال فردی مصدوم برق گرفتگی و انتقال به یکی از مراکز درمانی شهرستان کوار به ماموران انتظامی اعلام شد.

او افزود: با حضور تیم انتظامی در محل مشخص شد که خانمی حدودا ۵۱ ساله در حال تنظیف کولر آبی بوده که دچار برق گرفتگی شده و در مراکز درمانی جان خود را از دست داده است.

فرمانده انتظامی کوار به شهروندان توصیه کرد هنگام کار با وسایل برقی حتما اصول ایمنی را رعایت کنندتا شاهد حوادث دلخراش نباشیم.

پلمب ۳۶ واحد صنفی در ممسنی

فرمانده انتظامی ممسنی از پلمب ۳۶ واحد صنفی متخلف در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمد نیکبخت بیان کرد: در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی و سلامت عمومی شهروندان و به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در سطح جامعه، طرح برخورد با واحد‌های صنفی متخلف در شهرستان ممسنی به مرحله اجرا در آمد.

او افزود: در اجرای این طرح ماموران نظارت بر اماکن عمومی به همراه نمایندگان اداره بهداشت، بخشداری، اداره صمت و اتاق اصناف از واحد‌های صنفی بازدید کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی با اشاره به پلمب ۳۶ واحد صنفی به دلیل عدم رعایت ضوابط صنفی و دستورالعمل‌های صادره از ستاد ملی مبارزه با کرونا، خاطر نشان کرد: این طرح‌ها به منظور حفظ سلامتی شهروندان تداوم خواهد داشت.

تصادف منجر به مجروحیت ۷ نفر

رئیس پلیس راه شمالی استان فارس گفت: بر اثر تصادف دو دستگاه سواری پراید در محور روستایی "ششده-ایج" شهرستان فسا، ۷ نفر مصدوم و روانه بیمارستان شدند.

سرهنگ عبدالهاشم دهقانی اظهار کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره حادثه رانندگی در محور روستایی "ششده-ایج" شهرستان فسا، بلافاصله مأموران پلیس راه برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

او ادامه داد: با حضور مأموران پلیس راه در محل و بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد یک پراید دلفینی با ۳ سرنشین با یک خودرو پراید سفید رنگ با ۴ سرنشین برخورد کرده است.

رئیس پلیس راه شمالی استان فارس با بیان اینکه در این حادثه ۷ نفر مجروح و راهی بیمارستان شدند، گفت: کارشناسان علت این حادثه را تجاوز به چپ از سوی راننده پراید دلفینی اعلام کردند.

۶۰ کیلو تریاک در زین موتورسیکلت کشف شد

فرمانده انتظامی نی ریز از کشف ۶۰ کیلو تریاک در بازرسی از زین یک دستگاه موتورسیکلت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیدمحمد یوسفی بیان کرد: مأموران انتظامی این شهرستان از خبری مبنی بر حمل موادمخدر توسط راکب یک دستگاه موتورسیکلت از محور‌های فرعی به سمت نی ریز مطلع شدند.

او ادامه داد: بلافاصله ماموران پس از هماهنگی قضائی به محور مورد نظر اعزام و ضمن مشاهده موتورسیکلت، دستور ایست را صادر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان نی ریز با اشاره به اینکه راکب موتورسیکلت بدون توجه به دستور پلیس اقدام به فرار کرد، گفت: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز راکب با توجه به کوهستانی بودن منطقه وسایط نقلیه را رها و متواری شدند. 

سرهنگ یوسفی با بیان اینکه در بازرسی از زین موتورسیکلت، ۶۰ کیلو تریاک کشف شد، تصریح کرد: تلاش برای دستگیری متهم متواری ادامه دارد.

ناکامی قاچاقچی در انتقال ۱۱ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک

فرمانده انتظامی آباده از توقیف یک سواری ۲۰۶ و کشف ۱۱ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیدابوالفضل مسعودی اظهار داشت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر آباده در راستای تشدید برخورد جدی با قاچاقچیان، حین کنترل خودر‌های عبوری به یک سواری پژو ۲۰۶ مشکوک و دستور ایست را صادر کردند.

او افزود: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز ماموران موفق شدند خودرو را توقیف و در بازرسی از آن ۱۱ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک کشف کنند.

فرمانده انتظامی آباده با اشاره به اینکه در این خصوص یک نفر دستگیر و پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد، گفت: برخورد قاطع با عناصر توزیع کننده مواد مخدر به صورت جدی در دستور کار پلیس قرار دارد و شهروندان می‌توانند هرگونه اخبار و اطلاعات در این زمینه را از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش کنند.

کندو عسل با طعم تریاک

فرمانده انتظامی استهبان گفت: در بازرسی از یک دستگاه وانت پیکان حامل کندو عسل، ۵۰ کیلو تریاک کشف و ۲ نفر قاچاقچی دستگیر شدند.

سرهنگ حسین اکبرپور بیان کرد: ماموران انتظامی استهبان حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های فرعی منتهی به این شهرستان، به یک دستگاه وانت پیکان حامل کندو عسل مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این خودرو، ۵۰ کیلو تریاک که به طرز بسیار ماهرانه‌ای در کندو‌ها جاسازی شده بود کشف شد.

فرمانده انتظامی استهبان با بیان اینکه در این خصوص راننده و سرنشین قاچاقچی دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند، تصریح کرد: نیروی انتظامی این شهرستان با جدیت مبارزه با سوداگران مرگ را در دستور کار خود قرار داده است و شهروندان می‌توانند هرگونه موارد مشکوک را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش دهند.

کشف ۳ هزار و ۲۵۰ قطعه مرغ خارج از شبکه توزیع

فرمانده انتظامی شهرستان کوه چنار از کشف ۳ هزار و ۲۵۰ قطعه مرغ خارج از شبکه توزیع در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ دوّم لطف الله محمدی بیان داشت: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق مأموران انتظامی حین گشت زنی و کنترل خودرو‌های عبوری و با همکاری اداره صنعت و معدن شهرستان، به ۲ دستگاه کامیون حامل مرغ مشکوک و آن‌ها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از آن خودروها، ۳ هزار و ۲۵۰ قطعه مرغ خارج از شبکه توزیع کشف شد، افزود: در این خصوص ۲ نفر برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان کوه چنار با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش مرغ‌های مکشوفه را ۲ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، گفت: برخورد قاطعانه با خروج بدون مجوز و جلوگیری از قاچاق فرآورده‌های دامی و طیور با جدیت در دستور کار پلیس قرار دارد.

دستگیری ۴۳ معتاد و خرده فروش مواد مخدر 

فرمانده انتظامی کازرون از دستگیری ۴۳ معتاد و خرده فروش مواد مخدر در عملیات‌های یک ماهه پلیس این شهرستان خبر داد و گفت: در این خصوص ۱۴ کیلو و ۴۹۸ گرم انواع مواد مخدر کشف شده است.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان اظهار داشت: طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و پاک سازی نقاط آلوده با هدف شناسایی و دستگیری معتادان و توزیع کنندگان مواد مخدر با جدیت در دستور کار پلیس شهرستان کازرون قرار دارد.

او ادامه داد: با توجه به نوع مطالبات شهروندان و همچنین احصاء کارشناسی انجام شده، طرح‌های مختلفی در یک ماهه گذشته در سطح شهرستان با هدف برخورد با معتادان و خرده فروشان مواد مخدر به مرحله اجرا گذاشته شد.

فرمانده انتظامی کازرون افزود: در اجرای این طرح‌ها، ۴۳ نفر معتاد و توزیع کننده دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آنان، ۱۴ کیلو و ۴۹۸ گرم انواع مواد مخدر کشف شد.

سرهنگ زراعتیان با بیان اینکه متهمان دستگیر شده پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند، گفت: طرح مقابله با توزیع کنندگان مواد مخدر و هنجارشکنان به منظور سالم سازی محیط و پاک سازی مناطق آلوده و جلب رضایت عمومی مردم با تمام توان ادامه دارد.

انتهای پیام/ 

نظر شما