شناسهٔ خبر: 47272472 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دستگیری چهار هوادار فلسطین در انگلیس در پی مظلوم‌نمایی صهیونیست‌ها

لندن – ایرنا – پلیس لندن چهار هوادار فلسطین را پس از تظاهرات گسترده مخالفان رژیم اشغالگر قدس در پایتخت انگلیس و مظلوم‌نمایی نخ‌نمای صهیونیست‌ها دستگیر کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، پلیس لندن با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که این افراد را به اتهام رفتار تبعیض آمیز علیه یهودیان دستگیر و به بازداشتگاهی در جنوب غرب لندن منتقل کرده است.

این افراد به گفته پلیس در منطقه سنت جانز وود واقع در شمال لندن بازداشت شده که جمعیت زیادی از یهودیان و هواداران رژیم صهیونیستی در آنجا ساکن هستند.

تصاویر منتشر شده در فضای مجازی نشان می‌دهد که چند هوادار فلسطین با حمل پرچم این کشور در خودروهای خود، شعارهایی را علیه رژیم غاصب و جنایتکار صهیونیستی سر می‌دهند. متعاقبا صهیونیست‌ها با تصویر برداری از این صحنه و راه‌اندازی موجی از مظلوم‌نمایی ادعا می‌کنند که از این حادثه وحشت زده شده و احساس امنیت نمی‌کنند.

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس هم بلافاصله با صدور پیامی در توئیتر به حمایت از صهیونیست‌ها برخاسته و رفتار هوادار فلسطین را محکوم می‌کند. او می نویسد که رفتارهای ادعایی «ضد یهودی» در جامعه انگلیس جایی ندارد. رهبر حزب مخالف دولت هم حادثه یادشده را مشمئز کننده توصیف کرده و گفته است که این افراد باید ادب شوند. شمار دیگری از رهبران سیاسی و نمایندگان مجلس انگلیس هم به این حادثه واکنش نشان داده و خواستار تامین امنیت یهودیان شده‌اند.

این تحول درست یک روز پس از آن صورت می‌گیرد که حدود یک صد هزار هوادار فلسطین برای محکوم کردن جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه در خیابان‌های لندن سرازیر شده و شعار مرگ بر اسرائیل سردادند. آن‌ها در این تظاهرات که روز شنبه برگزار شد، از دولت انگلیس خواستند تا برای متوقف شدن عملیات و حملات نظامی اسرائیل علیه فلسطینیان مداخله کند. تظاهرکنندگان در این روز در نزدیکی هاید پارک لندن جمع شدند و از آنجا به طرف سفارت اسرائیل در آنسوی پارک حرکت کردند. اعضای کمیسیون حقوق بشر اسلامی انگلیس هم که سازمان‌دهی مراسم سالانه قدس را برعهده دارد، در این تظاهرات با کمک شماری از خاخام‌های یهودی ارتودوکس پرچم فلسطین را آتش زدند.

نیروهای اشغالگر صهیونیست از دوشنبه گذشته حملات و تجاوزهای وحشیانه خود علیه باریکه غزه و فلسطینی ها را شروع کردند که تاکنون در اثر این حملات ۲۱۸ فلسطینی شهید شده  که در میان آنها ۵۸ کودک و ۳۴ زن به چشم می‌خورد، همچنین یک هزار و ۲۳۵ فلسطینی دیگر نیز زخمی شدند. مقاومت فلسطین نیز در پاسخ به ادامه تجاوزهای صهیونیست ها و حملات به غزه، اقدام به موشک باران سرزمین های اشغالی کرده است.

باید اذعان داشت که دستگیری هواداران فلسطین در انگلیس به بهانه جریحه‌دار شدن احساسات یهودیان به لحاظ قوانین مدنی اقدامی کاملا تبعیض آمیز است؛ چراکه اولا بی‌تفاوتی دولت و  پلیس نسبت به جرائم اسلام‌ستیزی و تنفر از مسلمان در این کشور بیداد می‌کند. یافته‌های دانشگاه «نیوکاسل و نورثامبریا» در این زمینه حاکیست؛ سه چهارم مسلمانان بر این باورند که فضای تنفر علیه آنها در جامعه رو به افزایش بوده و ۶۸ درصد می‌گویند، روزانه شکلی از اسلام هراسی را تجربه کرده‌اند.

در ثاتی مخالفان سیاسی رژیم صهیونیستی در انگلیس هم تاکید دارند که انتقاد از عملکرد تل‌آویو با یهودستیزی دو مقوله جدا از هم است. جنیفر تانگ عضو ارشد مجلس اعیان انگلیس پیشتر به ایرنا گفته بود که واژه یهودستیزی در غرب مورد سوء استفاده قرار گرفته و باید دوباره تعریف شود چون «هر کسی که علیه دولت اسرائیل صحبت کند، متهم به یهودستیزی می شود»

نظر شما