شناسهٔ خبر: 47263536 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

موجودی واکسن در خوزستان تمام شد | ادامه واکسیناسیون ۷۰ سال به بالا به محض رسیدن واکسن

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اعلام اتمام موجودی واکسن در خوزستان، گفت: وزارت بهداشت‌ اعلام کرده است که یک محموله واکسن دیشب وارد کشور شده و احتمالا فردا یا پس‌فردا به ما واکسن داده می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر فرهاد ابول‌نژادیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به روند مراحل واکسیناسیون کرونا در استان خوزستان، اظهار کرد: در حال حاضر بعد از گذراندن فاز اول واکسیناسیون که شامل گروه‌های پرسنل بهداشت و درمان، بیماران خاص، ساکنان سرای سالمندان و جانبازان بالای ۵٠ درصد بودند، وارد فاز دوم واکسیناسیون شده‌ایم.

وی افزود: در استان خوزستان تاکنون ٧۴ درصد گروه سنی ٨٠ سال به بالا، ۶٧ درصد افراد بین ٧۵ تا ٨٠ سال و ٣۶ درصد افراد ٧٠ تا ٧۵ سال واکسینه شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ادامه داد: دو روز است که موجودی واکسن در استان خوزستان به صفر رسیده است. البته وزارت بهداشت‌ اعلام کرده است که یک محموله واکسن دیشب وارد کشور شده و یک محموله نیز امشب وارد کشور می‌شود و احتمالا فردا یا پس‌فردا به ما واکسن داده می‌شود.

وی افزود: به محض رسیدن واکسن به استان خوزستان، واکسیناسیون افراد بالای ٧٠ سال را ادامه خواهیم داد و امیدوارم با مقدار واکسنی که دریافت می‌کنیم بتوانیم افراد کمتر از ٧٠ سال را هم واکسینه کنیم.

ابول‌نژادیان در ادامه صحبتش به کنترل کشتی‌های ورودی به بنادر خوزستان اشاره کرد و گفت: از خدمه همه کشتی‌هایی که وارد ۵ بندر استان خوزستان می‌شوند، تست کرونا گرفته می‌شود. به عنوان مثال در بندر امام که بزرگ‌ترین بندر خوزستان است، همه کشتی‌ها را در خورموسی نگه می‌داریم و همکاران ما در ۴۰ مایلی ساحل و با رعایت تمام پروتکل‌ها، تست انجام می‌دهند و تا زمانی که کشتی به لنگرگاه برسد جواب تست‌ها آماده می‌شود. همه کشتی‌ها رصد و از خدمه آن‌ها تست گرفته می‌شود.

او گفت: حدود ١٠ روز پیش یک کشتی از برزیل وارد استان خوزستان شده بود و همکاران ما تست انجام دادند و ۲ مورد کرونا مثبت در خدمه این کشتی برزیلی داشتیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، افزود: در حل حاضر کل خدمه این کشتی کاملا قرنطینه هستند و بار کشتی هم توسط ماشین‌آلات تخلیه شده است. تمام خدمه کشتی که حدود ٢۵ نفر هستند درون کشتی در قرنطینه هستند و اجازه خروج به آن‌ها داده نشده است.

نظر شما