شناسهٔ خبر: 47254348 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

موزه تخصصی گلیم و دست بافته های روستایی و عشایری سیرجان راه اندازی می شود

سمیه حسین آبادی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان گفت: موزه تخصصی گلیم و دست‌بافته‌های روستایی و عشایری سیرجان در ساختمانی متعلق به شهرداری با زیربنایی به مساحت 620 مترمربع در 2 طبقه اجرا می‌شود.

صاحب‌خبر -

"فریدون فعالی" امروز 26 اردیبهشت ماه با اشاره به جلسه بررسی طرح اجرای موزه تخصصی گلیم و دست‌بافته‌های روستایی و عشایری سیرجان اظهار کرد: فاز اول طرح اجرای موزه تخصصی گلیم و دست‌بافته‌های روستایی و عشایری سیرجان با حضور شهردار این شهرستان مورد بررسی قرار گرفت.

وی عنوان کرد: در ابتدای این جلسه مشاور طرح مذکور به ارائه پیشنهاد برای اجرای این موزه در قالب نقشه‌های متفاوت پرداخت که با نقطه نظراتی از سوی گروه کارشناسی مواجه شد.

وی افزود: در این جلسه مقرر شد مشاور طی مدت 15 روز نقشه‌های فاز دوم را ارائه کند و شهرداری سیرجان نیز طی 30 روز پیمانکار طرح را انتخاب کرده و عملیات اجرایی این موزه را آغاز کند.

فعالی بیان کرد: موزه تخصصی گلیم و دست‌بافته‌های روستایی و عشایری سیرجان در ساختمانی متعلق به شهرداری با زیربنایی به مساحت 620 مترمربع در 2 طبقه اجرا می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان با اشاره به اینکه هنرمندان زیادی در کرمان و سیرجان به تولید گلیم مشغول هستند، خاطرنشان کرد: همچنین این هنرمندان در حوزه صادرات و ارزآوری صنایع‌دستی در سال های گذشته به ویژه زیراندازها موفق عمل کرده‌اند.

انتهای پیام

نظر شما