شناسهٔ خبر: 47254103 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

فاز اول طرح اجرای موزه گلیم سیرجان مورد بررسی قرار گرفت

مدیر‌کل میراث‌فرهنگی استان کرمان گفت: فاز اول طرح اجرای موزه تخصصی گلیم و دست‌بافته‌های روستایی و عشایری سیرجان مورد بررسی قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، فریدون فعالی،مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان به جلسه بررسی طرح اجرای موزه تخصصی گلیم و دست‌بافته‌های روستایی و عشایری سیرجان اشاره کرد و گفت: در ابتدای این جلسه مشاور طرح مذکور به ارائه پیشنهاد برای اجرای این موزه در قالب نقشه‌های متفاوت پرداخت که با نقطه نظراتی از سوی گروه کارشناسی مواجه شد.

مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان افزود: در این جلسه مقرر شد مشاور ظرف مدت ۱۵ روز نقشه‌های فاز دوم را ارائه کند و شهرداری سیرجان نیز ظرف مدت ۳۰ روز پیمانکار طرح را انتخاب کرده و عملیات اجرایی این موزه را آغاز کند.

او بیان کرد: موزه تخصصی گلیم و دست‌بافته‌های روستایی و عشایری سیرجان در ساختمانی متعلق به شهرداری با زیربنایی به مساحت ۶۲۰ مترمربع در ۲ طبقه اجرا می‌شود.

فعالی با اشاره به اینکه هنرمندان زیادی در کرمان و سیرجان به تولید گلیم مشغول هستند، اظهار کرد: این هنرمندان در حوزه صادرات و ارزآوری صنایع‌دستی در سال‌های گذشته به ویژه زیرانداز‌ها موفق عمل کرد‌ه‌اند.

انتهای پیام/ی

نظر شما