شناسهٔ خبر: 47204708 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: مفدا | لینک خبر

رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی،

فرارسیدن عید سعید فطر را به همه همکاران، اساتید و دانشجویان تبریک گفت

رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی صبح پنجشنبه با انتشار پیام، رویت هلال ماه شوال و فرارسیدن عید سعید فطر را به همه همکاران، اساتید و دانشجویان تبریک گفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش مفدا علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی؛ در پیام دکتر حمیدرضا خانکه که بصورت کلیپ ضبط و پخش شده، آمده است: عید فطر را به همه همکاران، اساتید و دانشجویان و همه مردم مسلمان ایران تبریک می گویم. عید فطر دومین عید مهم شیعه است، یک ماه پر از عبادت، سعادت و درهای باز بهشت گذشت و ما در وسط این ماه ، ولادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) را داشتیم و اواخر ماه شهادت مولی الموحدین علی (ع) و لیالی قدر که شب های به یادماندنی برای دعا ، عفو و تمسک به خداوند بود، گذشت. و ان شاالله که همه دوستان در این ایام، سعادت عبادت را داشتند و دعا برای خود، خانواده و همه ملت انجام دادند.

   وی افزود: از حدود یک سال و نیم پیش، همه دنیا درگیر پاندمی کروناست که این امر مشکلات بسیار زیادی برای مردم دنیا، از جمله مردم خوب ایران زمین ایجاد کرده، ما متاسفانه امکان حضور در مساجد را کمتر داریم و امکان حضور در اماکن مذهبی را در سال گذشته کمتر داشتیم، ولی با این وجود دیدیم که در لیالی قدر و موقعیت های مناسب، مردم از فرصت ها استفاده کرده و همدیگر را دعا کرده و ارتباط خودشان را با ائمه اطهار حفظ کردند.

   دکتر خانکه در پیام خود با اشاره به اقدامات انجام شده طی ماه های اخیر، گفت:  در مدتی که گذشت، همکاران دانشگاه اقدامات بسیار مفیدی انجام دادند، مهمترین اقدام، پوشش صددرصدی واکسیناسیون مراکز درمانی برعلیه کووید بود، و در ستاد دانشگاه نیز برای گروه های اولویت دار، واکسیناسیون انجام شد.

   وی تصریح کرد: از نظر واکسیناسیون، دانشگاه جزو موفق ترین دانشگاه های علوم پزشکی در سراسر کشور بود، در کنار آن، تجهیزات برای مراکز درمانی از جمله بیمارستان روانپزشکی رازی و رفیده تامین شد و بعد از سالها، موفق شدیم که بیمارستان رازی را در اولویت راه اندازی سی تی اسکن، تامین دستگاه اکسیژن ساز و تجهیز آزمایشگاه بیمارستان رفیده قرار بدهیم.

   رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی افزود: با تلاش معاونت توسعه دانشگاه نیز پروژه های عمرانی فعال شدند و بازسازی فضاهای فیزیکی داخل دانشگاه، تداوم دارد.

   دکتر خانکه همچنین با اشاره به ماموریت های دانشگاه در دو حوزه " توانبخشی " و " سلامت اجتماعی "، گفت: دانشگاه ما باید در "سیاستگذاری توانبخشی" فعالیت کند. ضمن آنکه با تغییر نام دانشگاه، ماموریت در حوزه سلامت اجتماعی پیگیری می شود، از 28 اسفندماه گذشته از سوی مقام عالی وزارت بهداشت، مسئولیت رصدخانه اجتماعی کووید 19 به دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی سپرده شد تا عوامل اجتماعی موثر بر بحران کرونا مورد بررسی قرار گرفته و شواهد علمی جهت سیاستگذاران و برنامه ریزان تولید شود.

    وی افزود: چنانچه طی همین مدت کوتاه تا به امروز، فعالیت های خوبی در این بخش شکل گرفت، اجرای نظرسنجی در خصوص برنامه واکسیناسیون کرونا در تهران و ارسال گزارش آن برای مقام عالی وزارت بهداشت، و تهیه و انتشار کتاب " مدیریت جامع خطر، رخدادهای بیولوژیک در نظام سلامت با تاکید بر کووید 19 "، از جمله این اقدامات بود.

   وی همچنین با اشاره به اینکه " تاسیس اولین پژوهشکده سیاستگذاری توانبخشی "، " اولین پژوهشکده سالمندی " و " متولی گری شبکه تحقیقات اجتماعی کشور " از دیگر برنامه های دانشگاه است، ابراز امیدواری کرد که همه اعضای خانواده بزرگ دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در پیشبرد این برنامه ها، همکاری و مشارکت داشته باشند.

   دکتر خانکه در پایان سخنانش، ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات برای همه همکاران، اعضای محترم هیات علمی و دانشجویان عزیز، برای سلامتی و موفقیت آنان و خانواده های محترمشان، دعای خیر داشت.

انتهای پیام/

تنظیم خبر: نعیمی پور

نظر شما