شناسهٔ خبر: 47175884 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

در آغاز معاملات امروز

رشد ۹ هزار واحدی شاخص کل بورس

امروز در آغاز معاملات شاخص کل بورس با رشد ۹ هزار واحدی روی پله یک میلیون و ۱۸۹هزار واحدی قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، امروز چهارشنبه (۲۲ اردیبهشت ماه) شاخص کل بورس با رشد ۹ هزار واحدی روی پله یک میلیون و ۱۸۹هزار واحدی قرار گرفت. صبح امروز نمادهای فملی، فولاد و فارس، شپنا، شبندر ، شتران و خودرو بیش‌ترین تأثیر مثبت و نمادهای حکشتی، فخاس و خبهمن بیشترین اثر منفی را بر روند حرکت شاخص گذاشته‌اند.

 

همچنین شاخص کل فرابورس با رشد ۳۵.۵۹ واحدی وارد کانال ۱۷ هزار ۴۶۲ واحدی شد و نمادهای ذوب، آریا، کزغالف شگویاف میدکو، زاگرس، بپاس در صدر نمادهای پربیینده فرابورس بودند.

 

 

این در حالی است که روز گذشته (سه شنبه 21 اردیبهشت) شاخص کل بورس در آغاز معاملات امروز با رشد 5184 واحدی در ارتفاع یک میلیون و 162 هزار واحد قرار گرفت و این روند تا پایان روز ادامه داشت تا جایی که شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۲۱ هزار و ۹۳۴ واحدی معادل ۱.۸۹ درصد به یک میلیون و ۱۷۹ هزار و ۶۱۷ واحد رسید.

 

بنابراین گزارش، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۵۷۰۴ واحدی معادل ۱.۸۹ درصد به رقم ۳۰۶ هزار و ۷۹۷ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۱۸۶ واحدی معادل ۰.۰۴ درصد، عدد ۴۱۹ هزار و ۲۵۰ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۱۲۱ واحدی به رقم ۲۷۲ هزار و ۲۰۹ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۲۵۴۴۳ واحد افزایش  را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۰۰ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۱۹۶۶۴ واحد افزایش به رقم ۸۶۵  هزار و ۳۷۴ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۳۱۹۰۳ واحد افزایش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۳۷۸ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

 

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح روز گذشته نمادهای فملی با 1699، فولاد با 992، فارس با 932، شپنا با 759، شستا با 461، شبندر با 430 واحد رشد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند.

 

این گزارش می افزاید: بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد کلوند(کاشی‌ الوند) با ۵.۹۹ درصد رشد و پس از آن، نمادهای شغدیر، پترول، وساپا، شبریز و ومعادن بود. همچنین نماد معاملاتی حتوکا (حمل‌ونقل‌توکا) با ۲۹.۵ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای پرداخت، کماسه، شکلر، فپنتا، ولساپا و لوتوس قرار گرفتند. نمادهای معاملاتی فولاد، فملی، فارس، شستا، کگل، شپنا و ومعادن با بیشترین افزایش، تاثیر مثبت در روند شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی پرداخت، اخابر و فخاس، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند و معامله‌گران بورس ۵  میلیارد و ۹۸۶ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۴۷۰ هزار و ۴۴۵ نوبت معامله و به ارزش ۴۷ هزار و ۴۲۳ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

پایان پیام/50

نظر شما