شناسهٔ خبر: 68406810 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

پزشکیان: در آینده نزدیک به عشق‌آباد سفر می‌کنم

رئیس‌جمهور در دیدار مشترک با رئیس‌جمهور ترکمنستان ضمن خوش‌آمدگویی به قربانقلی بردی‌محمداف و هیئت همراهش گفت که در آینده‌ای نزدیک به عشق آباد پایتخت ترکمنستان سفر خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

مسعود پزشکیان، پس از امضای توافق‌نامه‌های همکاری مشترک با ترکمنستان که در حضور روسای جمهور دو کشور برگزار شد، طی سخنان کوتاهی گفت: امروز  روز مبارکی برای ما بود. خدمت رهبر عزیز ترکمنستان حضور داشتیم و گفتگوی بسیار خوب و موثر و مفیدی بین ما صورت گرفت.

وی افزود: توافقات بین ما و ترکمنستان راهبردی است و امیدواریم این توافقات باعث شود که در بقیه زمینه‌های که امکان همکاری وجود دارد، این توافقات تداوم داشته باشد. 

پزشکیان همچنین در ادامه ابراز امیدواری کرد که رهبر ترکمنستان و هیئت همراه در مدتی که در ایران حضور دارند ایام خوبی را داشته باشند و  همچنین گفت که انشاالله در آینده نزدیک از عشق آباد دیدار خواهد کرد و آنچه که تعهد کردیم به صورت عملیاتی به اجرا برسانیم. 

 قربانقلی بردی‌محمداف رئیس‌جمهور ترکمنستان نیز طی سخنانی اظهار داشت: همواره نسبت به همکاری‌ با برادران ایرانی اهمیت زیادی قائل هستیم. این همکاری‌ها یک قدمت تاریخی دارد و همیشه تلاش بر این است که روابط و همکاری‌ها مشترک را بیش از پیش گسترش دهیم. 

وی افزود: همانگونه که برادر محترم‌مان اشاره کردند این مذاکرات در یک فضای دوستی و برادرانه برگزار شد و نتیجه نیز امضای چندین سند همکاری بود. من یک تشکر ویژه از برادران ایرانی خودم می‌خواهم داشته باشم بابت حمایت ایران از موضع بی‌طرفی ترکمنستان که دو مرتبه تکرار شد. 

رئیس‌جمهور ترکمنستان عنوان کرد: ما طیفی از مسائل برای توسعه همکاری‌های اقتصادی را در جلسات داشتیم. همچنین برخی مسائل مربوط به پروژه‌های کلان را در زمینه‌های گاز، انرژی، برق و ترانزیت و حمل و نقل داشتیم که امیدواریم نتایج مثبتی را در اجرای این طرح‌ها به ما نشان دهد. 

بردی‌محمداف خاطرنشان کرد: ما همچنین به توافق رسیدیم که پیگیری این طرح‌ها به کمیسیون همکاری‌های اقتصادی منتقل کنیم تا شاهد اجرایی شدن این طرح‌های مشترک باشیم. بنابراین اعتقاد کامل دارم که این طرح‌ها نه تنها در سطح دو جانبه بلکه در سطح بین‌المللی بازتاب گسترده‌ای خواهد داشت. 

انتهای پیام/

نظر شما