شناسهٔ خبر: 47160092 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

سال گذشته جهش بی‌نظیری در حوزه ساخت بزرگراه در سیستان و بلوچستان رخ داد

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: پارسال شاهد جهش بی‌نظیری در حوزه ساخت بزرگراه در این استان بودیم که امسال با توجه به افزایش اعتبارات شاهد پیشرفت بیشتری در این زمینه خواهیم بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، احمدعلی موهبتی در حاشیه بازدید از باند دوم قطعه یک بزرگراه زاهدان - خاش گفت: با توجه به سند آمایش که راه پیشرفت سیستان وبلوچستان را ترانزیت و تجارت پیش‌بینی کرده نشان می‌دهد در این حوزه نیازمند به ایجاد زیرساخت‌های لازم هستیم.

او افزود: با توجه به انتخابات ریاست جمهوری و تغییرات دولت ضرورت دارد تا روند اجرای پروژه‌های مختلف کنترل شود از این رو سعی کردیم پروژه‌های عمرانی را به صورت هفتگی کنترل کنیم در همین راستا امروز از مسیر زاهدان به خاش بازدید شد که پیش‌بینی می‌شود قبل از هفته دولت به بهره‌برداری برسد.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: با اتمام پروژه‌ها در مسیر‌های پر خطر مانند زاهدان به خاش ۲۵ کیلومتر، زاهدان به بم۶۰ کیلومتر، زاهدان به زابل ۱۰۰ کیلومتر و زاهدان به بیرجند ۱۰۰ کیلومتر بزرگراه داشته باشیم.

او بیان کرد: ساخت کمربندی شرقی زاهدان نیز در دستور کار قرار گرفته که از شهرک کامپوزیا به سمت میرجاوه بخشی از پروژه اجرا شد و در فاز بعدی از پلیس راه تا کامپوزیا ادامه پیدا خواهد کرد و با اجرای این پروژ‌ها زاهدان کمربندی‌های خود را پیدا می‌کنند و تردد ماشین‌های سنگین از شهر خارج می‌شود.

موهبتی تصریح کرد: همزمان با بهره‌برداری این بزرگرراه‌ها در مرکز در جنوب سیستان وبلوچستان نیز پروژه‌های خوبی در حال ساخت است که در مجموع افزون‌بر ۲۰ پیمانکار بزرگراهی در استان مشغول بکار هستند.

او  تصریح کرد: پروژه‌‍ بزرگراهی بزرگی بعد از راه‌اندازی مرز پیشین پیش‌بینی شد که جاده جکیگور، قصرقند و بشاگرد به جاده اصلی ارتقا پیدا کند که هم‌اینک ساخت ۴۰ کیلومتر از این مسیر و شروع شده است.

انتهای پیام/گ

نظر شما