شناسهٔ خبر: 4715375 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ممانعت عربستان از ورود هواپیمای ایرانی به یمن

صاحب‌خبر -


به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری صدا و سیما، ظهر امروز یک فروند هواپیمای ایرانی حامل 95 نفر از مجروحان مداوا شده یمنی در تهران به همراه کمک‌های انسان‌دوستانه شامل آب، غذا و دارو از فرودگاه مهرآباد تهران عازم صنعا پایتخت یمن شد و پس از حدود پنج ساعت پرواز به دلیل ممانعت سعودی‌ها و تهدید نظامی، این هواپیما از فرود در فرودگاه بین المللی صنعا بازماند.

کارشکنی سعودی در دادن مجوز فرود به این هواپیما در حالی که صورت گرفت که پیش از آن مسئولان وزارت امور خارجه کشورمان هماهنگی‌های لازم را با ریاض انجام داده بودند.

هم اکنون هواپیمای حامل شهروندان یمنی و کمک‌های انسان‌دوستانه جمهوری اسلامی ایران در فرودگاه بندر عباس به زمین نشسته است تا پس از فراهم شدن زمینه مناسب، بار دیگر به سمت صنعا پرواز کند.

مسافران یمنی این هواپیما افرادی هستند که پیش از تجاوز هوایی عربستان و در عملیات تروریستی القاعده در شهرهای مختلف یمن مجروح شده و برای مداوا به تهران آمده بودند و آن زمان سعودی‌ها مدعی مداوای آنها در ریاض بودند در حالی که اکنون اجازه بازگشت این افراد را به موطن خود نمی دهند.

متجاوزان سعودی پس از 27 روز تجاوز هوایی و بمباران زیرساخت‌های یمن دو روز پیش آتش‌بس اعلام کردند.

بر اثر حملات عربستان، هزاران یمنی بیگناه ازجمله صدها کودک و زن شهید و مجروح شدند.

نیروهای امنیتی یمن با کمک کمیته های مردمی توانستند مقر تیپ 35 زرهی تعز را به کنترل خود دربیاورند.

نیروهای امنیتی یمن کنترل مقر تیپ 35 زرهی تعز را به دست گرفتند

به گزارش شبکه تلویزیونی المسیره؛ نیروهای امنیتی یمن با کمک کمیته های مردمی پس از درگیریهای شدید که منجر به فرار شبه نظامیان حزب اصلاح و القاعده شد، توانستند کنترل کامل مقر تیپ 35 زرهی  تعز را به دست گیرند.

 انصارالله: پاسخ نظامی قاطعی به تهاجم عربستان خواهیم داد

عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن، به رژیم عربستان سعودی هشدار داد در صورت ادامه حملات هوایی به یمن، این جنبش پاسخ نظامی قاطعی به این تجاوزگری آل سعود خواهد داد.

به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، محمد البخیتی در مصاحبه با این شبکه گفت: اختلافات داخلی خاندان آل سعود علت سردرگمی رژیم سعودی در مورد ادامه عملیات در یمن است و مقامات سعودی احساس ناامیدی و سرخوردگی می کنند.

البخیتی افزود: ما خواهان از سرگیری گفتگوهای یمن از جایی هستیم که در پی آغاز تهاجم به کشور متوقف شد. ما به نتایج گفتگوهای ملی پایبند هستیم. ملت یمن نمی خواهد یک رئیس جمهور خائن در قدرت باشد و بازگشت عبدربه منصور هادی به کشور را نخواهد پذیرفت.

وی خاطر نشان کرد: عربستان سعودی از نزدیک بودن زمان پاسخ دادن جنبش انصارالله به تهاجم به یمن آگاهی یافت و به همین علت توقف تهاجم را اعلام کرد. اگر حملات هوایی عربستان ادامه پیدا کند ما به آن پاسخ نظامی خواهیم داد.

البخیتی گفت: پیام ما برای عربستان آن است که در محاسبات خود تجدیدنظر کند، زیرا پاسخ ما قاطعانه خواهد بود. ما برای رویارویی با عربستان به موشک نیازی نداریم.

استاندار صعده این استان را فاجعه زده اعلام کرد

استاندار صعده یمن این استان را در پی حملات شدید عربستان سعودی استان فاجعه زده اعلام کرد و خواستار کمک فوری شد.

 جنگنده های عربستان سعودی امروز بیست و پنج بار مناطق مختلف جنوب یمن را بمباران کردند.



نظر شما