شناسهٔ خبر: 47132731 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

درگیری شدید صهیونیست‌ها با نمازگزاران در مسجدالاقصی +فیلم

منابع خبری از درگیری شدید اشغالگران صهیونیست با نمازگزاران فلسطینی در صحن‌های مسجدالاقصی خبر دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، صحن‌های مسجد‌الاقصی، از صبح امروز (دوشنبه - ۱۰ می) بار دیگر شاهد یورش نظامیان صهیونیست در راستای حمایت از شهرک‌نشینان به نمازگزاران فلسطینی است.

این در حالی است که شب گذشته در ادامه حملات نظامیان صهیونیست به فلسطینی‌ها در محله شیخ جراح در قدس شرقی، دست کم ۱۴ فلسطینی مجروح شدند که چهار نفر از آن‌ها به بیمارستان انتقال یافتند. نظامیان صهیونیست، دیشب همچنین در باب العامود در مسجدالاقصی به فلسطینی‌ها حمله کردند تا آن‌ها را متفرق کنند. نظامیان رژیم صهیونیستی همچنین تعدادی از معترضان فلسطینی را در محله شیخ جراح و باب العامود بازداشت کردند.

کانال تلگرامی شبکه المیادین، امروز در خبری فوری از تجمع شمار زیادی از نمازگزاران فلسطینی در صحن‌های مسجد‌الاقصی برای مقابله با ورود غیرقانونی و حملات شهرک‌نشینان خبر داد و نوشت که اشغالگران برای متفرق کردن این نمازگزاران اقدام به شلیک گاز‌های اشک‌آور، گلوله‌های پلاستیکی و بمب‌های صوتی می‌کنند.

<div id="video-display-embed-code_1373377" ><script type="text/JavaScript" src="snn.ir/fa/news/play/embed/932886/1373377?width=400&height=300"></script></div>

بر اساس این گزارش، از دقایقی پیش، درگیری‌های خشونت‌باری میان شهرک‌نشینان و فلسطینی‌ها در صحن‌های مسجد‌الاقصی آغاز شده است و جوانان فلسطینی در حال مهار حملات شهرک‌نشینان هستند.

پایگاه خبری شبکه «الجزیره» نیز با انتشار تصاویر صحن‌های مسجدالاقصی از درگیری شدید نظامیان صهیونیست و شهرک‌نشینان با فلسطینی‌ها خبر داد.

<div id="video-display-embed-code_1373382" ><script type="text/JavaScript" src="snn.ir/fa/news/play/embed/932886/1373382?width=400&height=300"></script></div>

الجزیره، اما نوشت که صبح امروز، پلیس اشغالگر اسرائیلی با فلسطینی‌ها در صحن‌های مسجدالاقصی درگیر و مانع ورود شهرک‌نشینان و یهودیان تندرو به مسجدالاقصی شده است.

<div id="video-display-embed-code_1373383" ><script type="text/JavaScript" src="snn.ir/fa/news/play/embed/932886/1373383?width=400&height=300"></script></div>

بر اساس این گزارش، شماری از فلسطینی‌ها در پی حمله اشغالگران صهیونیست زخمی شدند، اما هنوز آمار دقیق آن مشخص نیست.

بر اساس این گزارش، نظامیان صهیونیست، امروز از چند دروازه به مسجدالاقصی حمله کردند و در حال حاضر درگیری اصلی میان اشغالگران و تحصن‌کنندگان فلسطینی در بخش «مسجد القبلی» متمرکز است و گفته می‌شود که صهیونیست‌ها با گلوله‌های پلاستیکی، سر‌های فلسطینی‌ها را هدف قرار می‌دهد و شماری از آن‌ها از ناحیه سر مجروح شده‌اند.

مدیر مسجدالاقصی در گفتگو با الجزیره گفت که اشغالگران به اتاقی که سیستم صوتی مسجد القبلی در آن قرار دارد، حمله کردند و به سوی مسجد قبه الصخره، گاز اشک آور شلیک کردند.

اداره اوقاف اسلامی نیز از مجروح شدن ده‌ها متحصن در مسجد الاقصی خبر داد و اعلام کرد که اشغالگران و تک تیراندازان صهیونیست به سوی تحصن‌کنندگان فلسطینی، گلوله‌های فلزی شلیک می‌کنند.

هلال احمر فلسطین نیز اعلام کرد که اشغالگران مانع ورود کادر‌های درمانی و رسیدن آن‌ها به مسجدالاقصی برای امدادرسانی می‌شوند.

خبرنگار الجزیره لحظاتی پس از انتشار این اخبار از آغاز درگیری‌های خشونت‌بار میان اشغالگران و کمیته محافظان مسجد الاقصی در صحن مسجد قبه الصخره خبر داد و اعلام کرد که اشغالگران بر شدت و میزان شلیک بمب‌های گاز اشک‌آور و صوتی در مسجد القبلی، قبه الصخره و مصلی المروانی افزودند.

نظر شما