شناسهٔ خبر: 47122784 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اردن رژیم صهیونیستی را از ادامه هتک حرمت مسجد الاقصی برحذر داشت

تهران – ایرنا – اردن با صدور بیانیه رسمی رژیم صهیونیستی را از ادامه حملات " وحشیانه " علیه نمازگزاران مسجد الاقصی برحذر داشت .

صاحب‌خبر -

به گزارش روز یکشنبه روزنامه فرامنطقه ای القدس العربی چاپ لندن ، اردن اعلام کرد که برای واداشتن " اسراییل به متوقف کردن اقدامات تجاوزکارانه اش " فشارهای بین المللی خود را افزایش خواهد داد.

اردن که اداره اماکن مقدس اسلامی و مسیحی در بیت المقدس را بر عهده دارد، گفت که اسراییل باید " از اقدامات تجاوزکارانه اش و هتک حرمت مسجد الاقصی و آزادی نمازگزاران و وضعیت موجود تاریخی و قانونی آن دست بردارد. "

از سوی دیگر به گزارش تارنمای خبری اسکای نیوز ، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی تهدید کرد که با قدرت پاسخ هر گونه آتشی از سوی نوار غزه را خواهد داد و رژیم متبوع وی به شدت اعمال فشارها به منظور توقف روند شهرک سازی را مردود می داند.

این در حالی است که اسماعیل هنیه دیروز طی اظهاراتی رژیم صهیونیستی را از بازی با آتش برحذر داشت و نیروهای جنبش حماس و جهاد اسلامی در حمایت از اهالی بیت المقدس و مسجد الاقصی و مقابله با هر گونه حمله احتمالی صهیونیست ها در مرزهای شمالی باریکه غزه به حال آماده باش درآمدند.

ماموران امنیتی رژیم صهیونیستی در حمله های شنبه شب به فلسطینیان در بیرون بخش شرقی بیت المقدس، همزمان با حضور ده ها هزار نمازگزار مسلمان در مسجدالاقصی به مناسبت مراسم احیای شب قدر، صدها تن را زخمی و مصدوم کردند.

مسلمانان اهل سنت اعتقاد دارند که طبق حدیث نبوی، شب قدر در یکی از ۱۰ شب آخر ماه رمضان واقع شده‌ و اغلب شب بیست و هفتم را شب قدر می‌دانند و در آن شب به برگزاری نماز، خواندن قرآن، دعا، احیا و شب‌زنده‌داری می‌پردازند.

بیش از ۹۰ هزار فلسطینی - با وجود اقدامات شدید اشغالگران و جلوگیری آنها از رسیدن شمار زیادی از نمازگزاران به مسجد الاقصی و جلوگیری از ورود ساکنان کرانه باختری به شهر اشغالی قدس - مراسم شب مبارک قدر را در مسجدالاقصی احیا کردند.

برخی مناطق کرانه باختری رود اردن و شهر اشغالی قدس بویژه منطقه باب العامود و محله شیخ جراح از آغاز ماه مبارک رمضان شاهد حملات نیروهای رژیم صهیونیستی و شهرک نشینان به شهروندان فلسطینی بوده است.

اشغالگران صهیونیست از روز جمعه همزمان با «روز جهانی قدس» تجاوزات و تعرضات خود علیه فلسطینیان و نمازگزاران فلسطینی در محوطه مسجد مبارک الاقصی و «باب العامود» و «الشیخ جراح» را تشدید کرده‌اند.

هلال احمر فلسطین دیروز در بیانیه‌ای اعلام کرد که در حمله نظامیان صهیونیست به فلسطینیان در محوطه مسجد الاقصی، الشیخ جراح و باب العامود، دستکم ۲۰۵ نفر مجروح شدند.

۱۴۸۷

نظر شما