شناسهٔ خبر: 47102973 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

روسیه از اوضاع بیت المقدس ابراز نگرانی کرد

مسکو - ایرنا - وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای از متشنج شدن اوضاع بیت المقدس که بر اثر حمله صهیونیست ها به مسجد الاقصی شمار زیادی از فلسطینی ها مجروح شده اند، ابراز نگرانی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، در بیانیه روز شنبه وزارت خارجه روسیه یادآورشد: در روزهای اخیر اوضاع اورشلیم شرقی (بیت المقدس) به شدت متشنج شد.

در این بیانیه آمده است : بر اساس اطلاعات رسانه ها، عصر هفتم ماه می (دیروز) بر اثر زد و خوردها در مسجد الاقصی بیش از ۲۰۰ فلسطینی مجروح شده و ۱۷ مامور پلیس اسراییلی هم جراحات جدی برداشتند. 

بیانیه  وزارت خارجه روسیه ادامه داد: اخراج اعراب از سرزمین زادگاهشان در منطقه شیخ جراح این شهر (بیت المقدس) و پیشبرد طرح خانه سازی ۵۴۰ باب مسکن برای شهرک نشینان یهودی و قتل دو فلسطینی در گذرگاه در منطقه جنین بر شدت تنش ها افزوده است. 

منابع خبری جمعه شب از حمله نظامیان صهیونیست به نمازگزاران فلسطینی در مسجدالاقصی گزارش دادند.

نظامیان صهیونیست درهای مسجدالاقصی را بستند و به نمازگزاران فلسطینی حمله کردند.

بر اساس این گزارش، دستکم ۲۰۵ فلسطینی در حمله نظامیان صهیونیست به  صحن مسجد الاقصی زخمی شدند.

در ادامه بیانیه وزارت خارجه روسیه گفته شده است: مسکو  به شدت نگران چنین وضعیتی است و حمله به غیرنظامیان را محکوم می کند.  

روسیه از همه طرف های درگیر دعوت به خویشتنداری و خودداری از هر گونه اقدام منجر به تشدید خشونت ها کرده است.

 در پایان بیانیه وزارت خارجه روسیه بر موضع این کشور مبتنی بر قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل تاکید شده است که بر اساس آن غصب اراضی و اموال واقع در آن و نیز ایجاد شهرک های مهاجرنشین توسط اسراییل در اراضی اشغالی فلسطین در اورشلیم شرقی (بیت المقدس) اعتبار قانونی ندارد.

این بیانیه افزود: این گونه اقدامات نقض قوانین بین المللی است و مانع دستیابی به راه حل از طریق مذاکره برمبنای راه حل تاسیس دو حکومت فلسطین و اسراییل می شود که در مرزهای سال ۱۹۶۷ در کنار یکدیگر در صلح و امنیت بسر برند. 

فلسطین نشست فوری اتحادیه عرب به منظور بررسی چگونگی مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی علیه قدس اشغالی و مسجد الاقصی را خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری فلسطینی وفا، «دیاب اللوح» نماینده دائم فلسطین در اتحادیه عرب گفت: به دستور محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان امروز شنبه درخواستی برای برگزاری نشست فوری اتحادیه عرب در سطح نمایندگان دائمی به منظور بررسی مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی در شهر اشغالی قدس، ارایه شد.

سفیر فلسطین در قاهره  افزود: نشست فوری اتحادیه عرب، حملات رژیم صهیونیستی به نمازگزاران در مسجد الاقصی و طرح های این رژیم را که برای مصادره منازل شهروندان فلسطینی و خالی کردن قدس از جمعیت و کوچ اجباری اهالی و تغییر وضعیت قانونی و تاریخی آن انجام می شود، بررسی خواهد کرد.

نظر شما