شناسهٔ خبر: 47083536 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

سرکوب وحشیانه جوانان فلسطینی در مسجدالاقصی/حماس و جهاد اسلامی خطاب به صهیونیست‌ها: هر لحظه منتظر پاسخ ما باشید+فیلم

منابع خبری از تشدید اقدامات تجاوزکارانه نظامیان صهیونیست در محله «الشیخ جراح» قدس اشغالی و یورش آنها به جوانان فلسطینی در مسجدالاقصی خبر دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه خبری المیادین، نظامیان رژیم صهیونیستی ورودی‌های محله الشیخ جراح قدس اشغالی را به طور کامل بستند.

بر اساس این گزارش، همزمان با این اقدام، جوانان فلسطینی اقدام به برگزاری تجمع همبستگی در ورودی‌های محله الشیخ جراح کردند و نظامیان صهیونیست مانع ورود آنها شدند.

این گزارش حاکی است شهرک نشینان صهیونیست برای یورش به محله الشیخ جراح تلاش می‌کنند و به تحریک شهروندان فلسطینی دست می زنند.

در همین ارتباط، در یورش نظامیان صهیونیست به مسجدالاقصی، شماری از نمازگزاران فلسطینی زخمی شدند.

 

خبرنگار المیادین از قدس اشغالی گزارش داد در حال حاضر فریاد الله اکبر در مساجد قدس شنیده می شود و از شهروندان دعوت شده است تا به سمت مسجدالاقصی حرکت کنند.

بر اساس این گزارش، نظامیان صهیونیست با بستن ورودی‌های مسجدالاقصی، نمازگزاران اعتکاف کننده در آن را وحشیانه سرکوب کردند که در نتیجه آن دهها نفر زخمی شدند.

از سوی دیگر شیخ «عکرمه صبری» خطیب مسجدالاقصی خواستار حمایت عملی اعراب قدس شد و گفت آنها باید جهت قطب نما را به سمت قدس نشانه گیرند.

زخمی شدن 53 فلسطینی در درگیری‌های قدس 

هلال احمر فلسطین از افزایش شمار مجروحان درگیری‌های امشب در مسجد الاقصی، محله شیخ جراح و باب العامود به 53 نفر خبر داد و تاکید کرد که بیشتر این افراد از ناحیه چشم و صورت زخمی شده‌اند. حال چند نفر از مجروحان خطرناک اعلام شده است.

منابع بیمارستانی فلسطینی اعلام کردند که نیروهای اشغالگر به کادرهای پزشک داخل محوطه الاقصی حمله کردند و مانع از رسیدن کمک‌های پزشکی به مجروحان این درگیری‌ها می شوند.

گزارش‌های رسانه‌ای حاکی است که هنوز تعداد زیای از نمازگزاران از جمله افراد مسن و کودکان همچنان در مسجدالاقصی در بازداشت بسر می برند.

 

رژیم صهیونیستی (اسرائیل) , بیت المقدس ,

 

هراس صهیونیست‌ها از آغاز حملات راکتی مقاومت

اوضاع مسجدالاقصی و اراضی اشغالی قدس  بسیار وخیم گزارش می‌شود. گزارش‌ها از درگیری شدید  جوانان فلسطینی با نیروهای اشغالگر حکایت دارد.

رسانه‌های صهیونیستی از نگرانی سران این رژیم از  آغاز حملات راکتی مقاومت فلسطین به شهرک‌های صهیونیست نشین در پی حوادث جاری در مسجدالاقصی و سرکوب جوانان فلسطینی خبر می دهند.

 

هنیه خطاب به نتانیاهو: با آتش بازی نکنید؛ بازنده این نبرد خواهید بود

«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس به صهیونیست‌ها نسبت به پیامدهای حمله به مسجدالاقصی و حمله به جوانان فلسطینی هشدار داد.

وی افزود: دشمن صهیونیستی دست به حماقتی در قدس و مسجد الاقصی زده که عواقب و پیامدهای آن را نمی‌داند.

هنیه تاکید کرد: دشمن صهیونیستی قصد تخلیه مسجد الاقصی از وجود نمازگزاران را دارد اما ما با جان و خون خود از آن دفاع خواهیم کرد.

رئیس دفتر سیاسی حماس گفت: آنچه در قدس در جریان است، به رغم وحشی‌گری رژیم صهیونیستی موجب توقف روند عادی‌سازی با این رژیم خواهد شد.

هنیه تاکید کرد: هرگز اجازه یهودی‌سازی محله شیخ جراح و تعرض صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی را نمی‌دهیم، آنچه در جریان است، انتفاضه و خیزشی است که باید ادامه داشته باشد.

وی به ساکنان قدس که به نیابت از امت اسلام وارد نبرد دفاع از مسجد الاقصی شدند، درود فرستاد و نسبت به پیامدهای تجاوزات علیه مسجد الاقصی هشدار داد. 

هنیه خطاب به صهیونیست‌ها گفت: به نتانیاهو می‌گویم که با آتش بازی نکند و ما با هر آنچه که داریم، از مسجد الاقصی و محله شیخ جراح دفاع خواهیم کرد و دشمن صهیونیستی بازنده این نبرد خواهد بود.

وی افزود: دشمن صهیونیستی هر نبردی را در قدس آغاز کند، در آن شکست خواهد خورد و توطئه‌های این رژیم علیه قدس همیشه محکوم به شکست است.

هنیه گفت: همه باید بدانند که فریاد کمک‌خواهی ساکنان قدس از مقاومت، برگرفته از آگاهی و بیداری آنان است.

رئیس دفتر سیاسی حماس گفت: هیچ مسلمان و عرب و یا  کشوری نباید قدس، میراث و تاریخ ما و احساسات و عواطف امت را نادیده بگیرد و با دشمن صهیونیستی رابطه برقرار کند.

وی از تماس‌ با مقامات و مسئولان کشورهای اسلامی و عربی خبر داد و خواستار مداخله فوری این طرف‌ها برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی شد.

جنبش حماس هم  با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که رژیم اشغالگر بهای تجاوز و تعرض آشکار علیه نمازگزاران در مسجدالاقصی را پرداخت خواهد کرد. 

هشدار جهاد اسلامی به صهیونیست‌ها: هر لحظه منتظر پاسخ ما باشید

«زیاد نخاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین هشدار  داد که نمی‌توان در برابر آنچه که در قدس می‌گذرد، سکوت کرد. 

وی خطاب به صهیونیست‌ها گفت که دشمن صهیونیستی هر لحظه باید منتظر پاسخ ما باشد.

فتح: جامعه جهانی برای توقف تجاوزات اسرائیل وارد عمل شود

جنبش فتح هم از اتحادیه عرب، سازمان ملل و جامعه جهانی خواست برای جلوگیری از سیاست‌های تجاوزکارانه اشغالگران  صهیونیست وارد عمل شوند.

انتهای پیام/

نظر شما