شناسهٔ خبر: 47084917 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

حماس و جهاد خواستار توقف درگیری ها شدند؛

یورش نظامیان رژیم اشغالگر قدس به مسجدالاقصی/۱۷۸ فلسطینی زخمی شدند

نظامیان اسرائیلی با ورود گسترده فلسطینیان به مسجد الاقصی، تمام ورودی‌های این مسجد را مسدود و به طرز وحشیانه ای با نمازگزاران قدس برخورد کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه المیادین لبنان به نقل از خبرنگار خود در فلسطین اشغالی گزارش داد که شهرک‌نشینان صهیونیست بار دیگر تحت حمایت امنیتی نظامیان اسرائیلی به سمت محله شیخ جراح یورش بردند.

ساعاتی پس از این یورش، رسانه‌های فلسطینی از برجای ماندن چندین مجروح در پی حمله نظامیان رژیم اشغالگر به سوی نمازگزاران فلسطینی در مسجد مبارک الاقصی خبر دادند.

خبرنگار المیادین همچنین درباره وضعیت قدس اشغالی در روز جهانی قدس خبر داد که نمازگزاران فلسطینی در مسجدالاقصی با سر دادن شعار از مناره‌های این مسجد مبارک خواستار حضور گسترده شهروندان فلسطینی در حیاط الاقصی شدند.

با این حال گزارش‌ها حاکی از آن است که نظامیان اسرائیلی با هجوم گسترده فلسطینیان به سوی الاقصی تمامی ورودی‌های این مسجد را مسدود کرده و به طرز وحشیانه‌ای با نمازگزاران قدس برخورد کردند تا جایی که چندین تن زخمی شده‌اند.

طبق نوشته رسانه‌های اراضی اشغالی تاکنون و در پی درگیری‌ها میان پلیس رژیم صهیونیستی با نمازگزاران مسلمان فلسطینی در قدس سه تن از نیروهای پلیس رژیم اشغالگر بشدت مجروح شده‌اند.

برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که نظامیان صهیونیست شمار زیادی از نمازگزاران را در مصلای القبلی مسجد الاقصی تحت محاصره درآورده‌اند.

پایگاه خبری صابرین نیوز نیز تصاویری از تیراندازی نظامیان رژیم صهیونیستی به طرف نمازگزاران فلسطینی حاضر در داخل مسجد الاقصی، منتشر کرد.

هلال احمر فلسطین نیز اعلام کرد شمار افرادی که بر اثر حمله نظامیان رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی زخمی شده‌اند، به ۱۷۸ نفر افزایش یافت؛ مجروحانی که اغلب از ناحیه چشم در محله‌های باب العمود، مسجدالاقصی و شیخ جراح زخمی شده‌اند.

گفتنی است که دقایقی پیش، «عکرمه الصبری» خطیب مسجدالاقصی در میانه اوضاع بحرانی قدس اشغالی در مقابل ظلم و ستم رژیم صهیونیستی از سران عرب خواست تا قدس را در تمامی اقداماتشان در اولویت قرار داده و توجه لازم را به این موضوع مبذول نمایند.

نظر شما