شناسهٔ خبر: 47047742 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کشف ۱۰۶ کیلو تریاک از باک کامیون / فوت ۲ تن به دلیل گازگرفتگی و چیدن گیاهان دارویی

مهم‌ترین حوادث ۱۵ اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،  مهم‌ترین حوادث امروز چهارشنبه پانزدهم اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف ۱۰۶ کیلو تریاک از باک کامیون

فرمانده انتظامی استان فارس از کشف ۱۰۶ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک و دستگیری یک قاچاقچی در عملیات ماموران پلیس لارستان خبر داد. 

سردار رهام‌بخش حبیبی بیان کرد: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر لارستان در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی، با اقدامات فنی و تخصصی از عبور یک دستگاه کامیون حامل تریاک در محور‌های مواصلاتی مطلع شدند.

او افزود: ماموران با کنترل محور هرمزگان-لارستان، کامیون مذکور را شناسایی و در اقدامی ضربتی آن را توقیف و راننده را نیز دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو، ۱۰۶ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک که به طرز بسیار ماهرانه‌ای در باک جاسازی شده بود کشف شد، گفت: متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

سردار حبیبی از شهروندان خواست هرگونه اخبار و اطلاعاتی در خصوص تهیه و توزیع، خرید و فروش مواد مخدر و یا سایر جرایم را در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ در اختیار پلیس قرار دهند.

فوت به دلیل چیدن گیاهان دارویی

فرمانده انتظامی اقلید از مرگ مرد ۶۵ ساله بر اثر سقوط از کوه به هنگام چیدن دارو‌های گیاهی در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ مراد صارمی بیان کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر سقوط از کوه، بلافاصله یک تیم از نیرو‌های انتظامی پاسگاه "خنجشت" به همراه عوامل امدادی به سرعت به محل حادثه اعزام شدند.

او افزود: ماموران در بررسی‌های اولیه مشاهده کردند مردی ۶۵ ساله برای چیدن گیاهان دارویی در منطقه "چشمه رعنا" به ارتفاعات کوه رفته که به پائین سقوط و فوت کرده است.

فرمانده انتظامی اقلید با اشاره به اینکه جسد متوفی تحویل پزشک قانونی شد، از شهروندان خواست: در سفر به مناطق کوهستانی نکات ایمنی را رعایت و حتی الامکان از سفر به تنهایی پرهیز کنند.

کشف میلیاردی لوازم خانگی قاچاق در اقلید

فرمانده انتظامی اقلید از کشف ۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال لوازم خانگی قاچاق در بازرسی از ۲ دستگاه خودرو خبر داد.

سرهنگ مراد صارمی اظهار داشت: در راستای طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران انتظامی پاسگاه "دژکرد" اقلید حین کنترل خودرو‌های عبوری به ۲ دستگاه وانت نیسان و وانت پیکان مشکوک و آن‌ها را متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این خودروها، ۲ دستگاه ماشین ظرف شویی، ۲ دستگاه ماشین لباسشویی، یک دستگاه یخچال دوقلو، یک هزار و ۲۱۷ عدد سینی، ۸ هزار و ۸۰۱ عدد ملافه، یک هزار و ۵۱۸ عدد قاشق و چنگال، ۱۰۶ عدد آبکش، ۶۰۰ عدد کاسه، سشوار، فلاکس آبمیوه‌گیری و ۲ دستگاه کولر گازی قاچاق کشف شد.

فرمانده انتظامی اقلید  با اشاره به اینکه در این خصوص ۲ نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند، افزود: ارزش اموال مکشوفه برابر نظر کارشناسان، ۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

گازگرفتگی در چادر مسافرتی

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گفت: مسمومیت با گاز مونوکسید کربن در چادر مسافرتی، منجر به فوت یک نفر شد.

سرهنگ کاووس محمدی بیان کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر حادثه گاز گرفتگی در چادر مسافرتی در باغ شخصی در منطقه "دشت ارژن" شیراز، بلافاصله تیمی از عوامل انتظامی به همراه دیگر نیرو‌های امدادی به محل حادثه اعزام شدند.
وی افزود: در بررسی‌های صورت گرفته و برابر نظر اولیه کارشناسان، مشخص شد که مردی ۵۷ ساله به دلیل استفاده از وسایل گرمایشی نامناسب و استنشاق گاز مونوکسید کربن "روشن کردن منقل در چادر"، دچار مسمومیت و فوت کرده است.

معاون اجتماعی پلیس فارس خاطر نشان کرد: شهروندان باید در استفاده از وسایل گاز سوز، نکات ایمنی را رعایت کنند تا شاهد حوادث دلخراش نباشیم.

دستگیری سارق و کشف ۲۱ فقره سرقت

فرمانده انتظامی داراب از دستگیری یک سارق و کشف ۲۱ فقره سرقت از کابل‌های مخابراتی و موتور کولر آبی خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد اظهار داشت: با توجه به سرقت‌های متعدد تجهیزات مخابراتی و موتور کولر‌های آبی و نارضایتی اکثر شهروندان از قطعی تلفن‌ها و اختلال در اینترنت خانگی، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان به صورت ویِِژه در دستور کار ماموران انتظامی کلانتری ۱۱ قرار گرفت.

او افزود: ماموران با انجام یکسری اقدامات اطلاعاتی و فنی موفق شدند در این خصوص یک نفر سارق حرفه‌ای و سابقه دار را شناسایی و وی را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی داراب با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه به ۲۱ فقره سرقت از کابل‌های مخابراتی و موتور کولر آبی اقرار کرد، عنوان داشت: در این خصوص یک نفر مالخر اموال مسروقه نیز شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ نوشاد با بیان اینکه در بازرسی از مخفیگاه مالخر حدود ۱۱۰ متر کابل مخابراتی و تعدادی موتورکولر و کنتور آب مسروقه کشف شد، تصریح کرد: سارق به همراه مالخر پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند.

تلف شدن ۳۰ رأس گوسفند بر اثر رعد و برق

فرمانده انتظامی فراشبند گفت: بر اثر رعد و برق در منطقه "برچشمه" این شهرستان، ۳۰ رآس گوسفند تلف شدند.

سرهنگ کرامت‌اله برومندی اظهار داشت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر برخورد رعد و برق با گله احشام، بلافاصله ماموران انتظامی برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

او بیان کرد: ماموران انتظامی در بررسی‌های اولیه مطلع شدند که به دلیل تغییر ناگهانی هوا، بارش باران و رعد برق شدید در منطقه "برچشمه"، ۳۰ رأس گوسفند تلف شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان فراشبند تصریح کرد: دامداران و کشاورزان دام و محصولات خود را نسبت به حوادث غیر مترقبه بیمه کنند تا هنگام حادثه ضرر و زیان وارده جبران شود.

مالخران کابل‌های مخابرات و برق در دام پلیس

فرمانده انتظامی آباده از دستگیری ۳ مالخر کابل مخابرات و برق و کشف ۴ میلیارد اموال مسروقه در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیدابوالفضل مسعودی بیان کرد: با توجه به وقوع چند فقره سرقت کابل مخابرات و سیم برق در سطح شهرستان آباده، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی کلانتری "۱۱ انقلاب" قرار گرفت.

او افزود: ماموران انتظامی با تلاش شبانه روزی و گشت‌های نامحسوس، یک انبار ضایعاتی که در امر خرید و فروش اموال مسروقه کابل مخابرات و سیم برق نقش داشت را شناسایی کردند.

فرمانده انتظامی آباده با بیان اینکه ماموران انتظامی پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام شدند، گفت: در این خصوص ۳ نفر مالخر شناسایی و دستگیر شدند.

سرهنگ مسعودی با اشاره به اینکه در بازرسی از آن انبار، یک هزار و ۶۰۰ متر کابل مخابراتی، ۲۱ عدد کپسول گاز، ۲ دستگاه موتور و کنتور برق و ۴۵۰ قطعه دانه و آب خوری طیور مسروقه کشف شد، گفت: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۴ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه متهمان تحویل مراجع قضائی شدند، تصریح کرد: پلیس با تمام توان در راستای تامین نظم و امنیت و ارتقاء احساس امنیت شهروندان تلاش می‌کند و از شهروندان درخواست می‌شود در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش دهند.

دستگیری سارقان و کشف خودرو سرقتی در خرامه

فرمانده انتظامی خرامه از دستگیری سارقان و کشف خودرو مسروقه در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ زمان‌اله کریمی اظهار داشت: ماموران انتظامی خرامه حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی، به یک دستگاه وانت نیسان با ۲ نفر سرنشین مشکوک و دستور ایست را صادر کردند.

او افزود: پس از استعلام صورت گرفته مشخص شد خودرو سابقه سرقت از شهرستان شیراز دارد و پس از تعقیب و گریز با هوشیاری و سرعت عمل ماموران، خودرو توقیف و راننده و سرنشین آن دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان خرامه با اشاره به اینکه متهمان از سارقان سابقه دار بوده و به سرقت خود اعتراف کردند، بیان داشت: پلیس به صورت شبانه روزی و با تلاش مضاعف با مجرمان و سارقان برخورد خواهد کرد و از مردم تقاضا می‌شود هرگونه موارد مشکوک را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

احشام قاچاق به مقصد نرسید

فرمانده انتظامی فسا از کشف ۳۳ راس گوسفند قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمدهاشم قسام بیان کرد: ماموران پلیس آگاهی فسا حین کنترل محور‌های مواصلاتی به ۲ دستگاه سواری پژو و وانت نیسان حامل احشام مشکوک و آن‌ها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از خودروها، ۳۳ راس گوسفند قاچاق و فاقد مجوز حمل کشف و ۲ نفر راننده نیز دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی فسا با بیان اینکه کارشناسان ارزش احشام مکشوفه را یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، بیان کرد: متهمان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

برملا شدن راز قتل جوان ۲۸ ساله در تحقیقات علمی کارآگاهان پلیس

فرمانده انتظامی پاسارگاد گفت: با تلاش کارکنان انتظامی این شهرستان، قاتل ۱۸ ساله دستگیر و روانه زندان شد.

سرهنگ مصطفی توکلی اظهار داشت: در پی پیدایش یک جسد در ۲۱ فروردین ماه سال جاری در کوه‌های منطقه "سرپنیران" شهرستان پاسارگاد، بررسی موضوع برای شناسایی و دستگیری قاتل به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

او افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص گردید جسد متعلق به یک نفر اتباع بیگانه است که به بدن وی توسط جانوران وحشی آسیب جدی وارده شده و حدودا ۴ الی ۵ روز از مرگ آن گذشته است.

فرمانده انتظامی شهرستان پاسارگاد ادامه داد: کارآگاهان خبره پلیس آگاهی با انجام اقدامات فنی و تخصصی و پیگیری‌های شبانه روزی مطلع شدند هویت قاتل که وی نیز از اتباع بیگانه می‌باشد و پس از به قتل رساندن مقتول با سلاح سرد به استان اصفهان متواری و قصد خروج از کشور را دارد را شناسایی کنند.

سرهنگ توکلی خاطر نشان کرد: کارآگاهان پلیس آگاهی پس از اخذ نیابت قضائی به اصفهان عزیمت و در یک اقدام ضربتی موفق شدند قاتل را در یکی محله‌های این استان دستگیر و به شهرستان پاسارگاد انتقال دهند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه قاتل در بازجویی اولیه اقرار کرد که مقتول ۱۸ ساله را به دلیل اختلافات شخصی با سلاح سرد به قتل رساندم، عنوان داشت: متهم پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.

یک کشته در حادثه واژگونی تریلی در جاده شیراز سپیدان

روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی شیراز اعلام کرد: در حادثه واژگونی یک دستگاه تریلی در محور شیراز –سپیدان راننده تریلی در دم کشته شد.

بر اساس گزارش این حادثه توسط آتش نشانان اعزامی  پس از وقوع و اطلاع این حادثه توسط رانندگان عبوری به ستاد فرماندهی سازمان آتش‌نشانی تیم‌های عملیاتی امداد و نجات جاده‌ای از ایستگاه ۸ به محل حادثه اعزام شدند.

در این حادثه که در محور شیراز سپیدان رخ داد، یک دستگاه تریلی حمل دام (در زمان وقوع حادثه تریلی حامل دام نبود) بر اثر بی احتیاطی از لاین خود خارج شده و با ورود به لاین مخالف واژگون شده بود.

شدت این حادثه به حدی بود که خودرو از قسمت کابین و موتور کاملا جدا و واژگون شده و راننده در میان آهن پاره‌های خودرو گرفتار شده بود.

تیم عملیاتی سریعا ایمنی محور را برقرار کرده و توسط تجهیزات هیدرولیکی راننده گرفتار را از کابین خودرو خارج کردند.

متاسفانه به دلیل شدت جراحات وارده راننده ۵۰ ساله تریلی در دم فوت کرده بود.

آتش نشانان بعد از پاک سازی جاده از آثار این تصادف و ایمنی محور به عملیات خود پایان دادند.

انتهای پیام/ 

نظر شما