شناسهٔ خبر: 46924284 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

معاون وزیر نیرو:

نیمی از مصرف برق ادارات قابل مدیریت است

همایون حائری معاون وزیر نیرو گفت: 5 تا 6 هزارمگاوات برق فقط به دستگاه‌ها و ادارات دولتی اختصاص دارد که البته تا 50 درصد آن قابل مدیریت است.

صاحب‌خبر -

اعتمادآنلاین| همایون حائری معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گرمای زودرس و قرار داشتن واحد‌های حرارتی در برنامه تعمیرات سالانه نیروگاه‌ها را از دلایلی عنوان کرد که افزایش استفاده از ذخایر آبی برای تولید برق را به دنبال دارد و تصریح کرد: توان قابل تامین امسال در مقایسه با پیک 58 هزار و 254 مگاواتی تابستان 99 ناکافی است.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، او رشد صنایع و پیوستن یک میلیون مشترک جدید را از جمله قابلیت‌های صنعت برق برای متوازن سازی توان تولید و مصرف در تابستان 1400 عنوان کرد.

 

حائری با اشاره به آغاز مدیریت و کنترل مصرف برق سیستم‌های سرمایشی در وزارت نیرو و شرکت‌های زیر مجموعه، سهم مصارف سرمایشی از پیک شبکه را بسیار غیر منطقی و حدود 27 هزار مگاوات ذکر کرد و گفت: 5 تا 6 هزار مگاوات آن به دستگاه‌ها و ادارات دولتی اختصاص دارد و تا 50 درصد آن قابل مدیریت است.

 

او با بیان اینکه روش‌های مدیریت سیستم‌های سرمایشی به شرکت‌ها و سازمان‌های تحت پوشش بخش برق اعلام شده، از عزم وزارت نیرو برای گسترش این اقدام به سایر سازمان‌ها و ادارات دولتی خبر داد و افزود: بر اساس این برنامه صنعت برق کاهش 50 درصدی مصرف برق سیستم‌های سرمایشی در ساعات اداری و محدود شدن مصرف تا سقف 10 درصد بعد از ساعات اداری را از طریق شرکت توانیر و با مسئولیت مدیران عامل شرکت‌های توزیع، با قطعیت بالا، پایش و کنترل می‌کند.

 

این مقام مسئول با ابراز امیدواری نسبت به تغییر رفتار مصرفی مشترکان در آغاز فصل گرما و نهادینه شدن اقدامات صنعت برق تصریح کرد: سیستم‌های اتوماسیون و مراکز پایش که هوشمندانه و بر مبنای ضرورت‌ها ایجاد شده، در اولویت کار ما قرار دارد و امیدواریم بتوانیم با تعامل و همگرایی، تابستان پیش رو را با حداقل مشکلات پشت سر بگذاریم.

نظر شما