شناسهٔ خبر: 46848875 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اهداء اشیاء تاریخی به موزه شهرستان ابهر

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ابهر از اهداء اشیای تاریخی به موزه پیر زهرنوش این شهرستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، آبیان رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ابهر با اشاره به اهداء اشیای تاریخی به موزه ابهر، گفت: این آثار فرهنگی شامل سفال و ترازو که هرکدام از این آثار دارای قدمتی بالای ۱۰۰ سال است، می‌شود.

او با بیان اینکه تاکنون اشیاء تاریخی زیادی توسط فرهنگ‌ دوستان ابهری به موزه تاریخ و فرهنگ این شهرستان اهدا شده است، افزود: همه اشیاء اهدا شده به موزه شهرستان ابهر با نام اهدا کننده آن‌ها در موزه نمایش داده می‌شود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ابهر ضمن درخواست مشارکت همگانی در زمینه تحویل آثار تاریخی - فرهنگی برای حفاظت از این آثار، ادامه داد: این اقدام در راستای حفاظت از آثار تاریخی و فرهنگی منطقه بسیار حائز اهمیت و شایسته تقدیر است.

آبیان با تأکید براینکه مشارکت مردم در اهدای اشیاء تاریخی فرهنگی در ایجاد و توسعه موزه‌های استان زنجان موثر است، گفت: نمایش آثار تاریخی و فرهنگی در موزه‌ها علاوه بر آشنا کردن مردم با آثار و یادگاران فرهنگی گذشتگان و نشان دادن پیشینه فرهنگی و تاریخی شهرستان ابهر، در جذب گردشگران نیز بسیار موثر است.



انتهای پیام/م

نظر شما