شناسهٔ خبر: 67349126 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه:

شاهد مشارکت بالایی در انتخابات خواهیم بود

فاطمه احمدیان

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: معتقدم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری با مشارکت بالایی برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

دکتر محمد نبی احمدی در گفت و گو با ایسنا، مشارکت حداکثری در انتخابات پیش رو را بسیار مهم خواند و اظهارکرد: برای کشوری مانند ایران که در آن نظام جمهوری حاکم است، موضوع مشارکت در انتخابات مسئله‌ای مهم به شمار می‌رود. 

وی افزود: براساس آموزه‌های دینی و نیز براساس آنچه که تاکنون در کشورمان اتفاق افتاده، بدنه اجتماعی و پشتوانه مردمی برای این نظام بسیار مهم است و نگاه تمام دنیا هم به این مسئله دوخته شده است. 

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه، داشتن پشتوانه مردمی برای حاکمیت را به مانند داشتن پشتوانه طلا برای چاپ پول دانست و گفت: اگر در مملکتی پول چاپ شود، اما پشتوانه طلا نداشته باشد، این پول باعث تورم و نابسامانی اقتصادی می شود و در واقع طلا به پول اعتبار می‌بخشد. در بحث حاکمیت نیز همین گونه است و این مردم هستند که به حاکمیت اعتبار می دهند و زمینه رشد و تعالی کشور را فراهم می کنند. 

وی با بیان اینکه مشارکت حداکثری در انتخابات در حوزه بین المللی نیز برای کشورمان از اهمیت زیادی برخودار است، عنوان کرد: امروزه همه می دانند که ایران تبدیل به سکاندار محور مقاومت شده، بنابراین در زمان انتخابات دنیا به کشورمان چشم دوخته اند، چرا که می خواهند بدانند میزان حمایت مردمی و پشتوانه مردمی از این حاکمیت و سکاندار مقاومت چگونه است. 

احمدی تاکید کرد: پس از شهادت  آیت الله رئیسی  که خط سیر جدیدی را در کشورمان تعریف کرد و طراز جمهوری اسلامی ایران را در جامعه بین المللی بالا برد، اکنون بسیاری از کشورها منتظر هستند که انتخابات در کشورمان به چه شکل برگزار می شود و نحوه روابط خود با کشورمان را به این انتخابات گره زده‌اند. 

وی اضافه کرد: مشارکت در انتخابات برای هر ایرانی وطن پرستی که آینده کشورش، حاکمیت اسلام و راه امام(ره) و شهدا برایش مهم باشد، امری واجب است و باید با تمام  وجود وارد صحنه انتخابات شود و با حضور خود مانند چهار دهه گذشته چشم دشمنان را کور و توطئه هایشان را خنثی کند. 

رئیس دانشگاه رازی با تاکید براینکه باید مشارکت در انتخابات به بالاترین حد خود برسد، گفت: در انتخابات مجلس شورای اسلامی شاهد حضور خوب مردم در پای صندوق های رای بودیم و معتقدم برای انتخابات ریاست جمهوری نیز مشارکت بالایی خواهیم داشت.

وی در ادامه در خصوص انتخاب کاندیدای اصلح نیز افزود: کاندیدایی اصلح است که مسیر شهید رئیسی را ادامه دهد. از خود گذشتگی، ایثار، فداکاری و رشادت و تبعیت از مقام معظم رهبری داشته باشد و متدین و متخصص باشد. 

انتهای پیام 

نظر شما