شناسهٔ خبر: 46813738 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

آخر هفته با اخبار دانشگاهی | آموزش

جزئیات تکمیل ظرفیت کنکور‌های ارشد و دکتری ۱۴۰۰ / نحوه برگزاری امتحانات پایان‌ترم دانشگاه‌ها اعلام شد

برای مرور مهمترین اخبار دانشگاهی طی یک هفته گذشته در حوزه آموزش و پژوهش با ما همراه باشید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حوزه آموزش و پژوهش در هفته‌ای که گذشت با اخبار متنوع و فراوانی روبه رو بود که خلاصه‌ای از آن‌ها را می‌توانید در ادامه مرور کنید.

 

اعلام نتایج کنکور دکتری ۱۴۰۰ 

نتایج اولیه کنکور دکتری تخصصی ۱۴۰۰ دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در سایت سازمان سنجش آموزش کشور اعلام شد. تعداد مجازین آزمون دکتری امسال ۱۳۶ هزار و ۶۶۵ داوطلب و ظرفیت پذیرش به غیر از دانشگاه آزاد ۱۲ هزار و ۳۲ نفر است.

 

جزئیات مصاحبه‌های کنکور دکتری ۱۴۰۰

دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی تحت پوشش وزارت علوم در صورت وجود زیرساخت مناسب می‌توانند مصاحبه آزمون دکتری تخصصی را به صورت مجازی انجام دهند و چگونگی تشکیل پرونده متقاضیان، زمان و مکان برگزاری آزمون، نحوه مصاحبه علمی یا برگزاری آزمون تخصصی را از طریق درگاه اطلاع رسانی خود به متقاضیان اعلام کنند.


مرحله دوم آزمون (مصاحبه و بررسی سوابق علمی و پژوهشی) در مؤسسه برای هر متقاضی صرفاً یک بار انجام می‌شود و عدم مراجعه متقاضیان در مرحله دوم آزمون، به منزله انصراف آنان تلقی شده و برگزاری مجدد مرحله دوم (مصاحبه و بررسی سوابق علمی و پژوهشی) برای آن دسته از متقاضیان که در این مرحله شرکت نکرده‌اند، امکانپذیر نخواهد بود.

 

جزئیات تکمیل ظرفیت کنکور‌های ارشد و دکتری ۱۴۰۰ / نحوه برگزاری امتحانات پایان‌ترم دانشگاه‌ها اعلام شد

 

۶ نکته کلیدی برای دعوت شدن به مصاحبه دکتری در بهترین دانشگاه

با توجه به اعلام نتایج کنکور دکتری۱۴۰۰ و شروع انتخاب رشته در سایت سازمان سنجش آموزش کشور، ثبت انتخاب‌هایی دقیق برای کسب موفقیت لازم و ضروری است. درواقع داشتن انتخاب رشته‌ای که به کسب نتیجه‌ای موفق منجر شود، دغدغه این روز‌های داوطلبان کنکور دکتری ۱۴۰۰ است؛ لذا شمارو با ۶ نکته اساسی و مهم آشنا می‌کنیم که توجه به آن‌ها در کسب موفقیت بسیار اثرگذار است. این نکات را از اینجا مشاهده و مطالعه کنید.

 

انتخاب رشته کنکور دکتری دانشگاه آزاد 

انتخاب رشته دوره دکتری تخصصی سال ۱۴۰۰ دانشگاه آزاد اسلامی برای داوطلبانی که در آزمون سراسری دوره دکتری تخصصی سازمان سنجش آموزش کشور شرکت کرده اند، آغاز شده است تا پایان روز چهارشنبه ۸ اردیبهشت ماه ادامه دارد. داوطلبان مجاز به انتخاب رشته براساس کارنامه صادره از سوی سازمان سنجش آموزش کشور می‌توانند متناسب با مجموعه امتحانی خود حداکثر تا ۸۰ رشته/ محل را در دانشگاه آزاد اسلامی انتخاب کنند.

 

جزئیات تکمیل ظرفیت کنکور‌های ارشد و دکتری ۱۴۰۰ / نحوه برگزاری امتحانات پایان‌ترم دانشگاه‌ها اعلام شد

 

تصمیم شورای سنجش درباره برگزاری مرحله تکمیل ظرفیت کنکور‌های ارشد و دکتری

داوطلبان باید توجه داشته باشند که طبق مصوبه هفتمین جلسه ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ و دوازدهمین جلسه اول فروردین ۱۳۹۸ شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی، در سال ۱۴۰۰ مرحله تکمیل ظرفیت در آزمون دکتری وجود نخواهد داشت.

 

آزمون جامع دکتری دانشگاه آزاد در موعد مقرر برگزار می‌شود

طبق اعلام حیدری، سخنگوی دانشگاه آزاد برگزاری آزمون جامع دوره دکتری تخصصی (غیرپزشکی) در نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ دانشگاه آزاد اسلامی، بر اساس زمان مقرر برگزار خواهد شد و گمانه‌زنی‌های منتشر شده مبنی بر حذف این آزمون نادرست است.

 

زمان برگزاری ۳ آزمون وزارت بهداشت اعلام شد

طبق اعلام مرکز سنجش و آموزش پزشکی، آزمون‌های میان دوره پیش کارورزی، علوم پایه پزشکی و دندانپزشکی در صورت عدم مغایرت با مصوبات بعدی ستاد ملی مبارزه با کرونا در روز ۲۱ خرداد ماه ۱۴۰۰ در دانشگاه‌های علوم پزشکی  برگزار خواهد شد. زمان و ساعت دقیق برگزاری و ثبت‌نام آزمون‌های میان دوره پیش کارورزی، علوم پایه پزشکی و دندانپزشکی متعاقبا به داوطلبان و دانشگاه‌های علوم پزشکی اطلاع رسانی می‌شود.

 

جزئیات تکمیل ظرفیت کنکور‌های ارشد و دکتری ۱۴۰۰ / نحوه برگزاری امتحانات پایان‌ترم دانشگاه‌ها اعلام شد

 

مهلت ثبت‌نام در آزمون استخدامی خاص فرزندان شهدا و جانبازان تمدید شد

در پی انتشار دفترچه راهنمای ثبت نام در آزمون استخدامی خاص فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان ۷۰ درصد و بالاتر سال ۱۴۰۰ در ۲۴ فروردین ۱۴۰۰، سازمان اداری و استخدامی کشور شغل محل‌های جدید را به این دفترچه اضافه کرد. طبق اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور به منظور فراهم کردن تسهیلات بیشتر برای آن دسته از متقاضیانی که تا ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ برای ثبت نام اقدام نکرده‌اند ترتیبی اتخاذ شد تا بتوانند تا روز یکشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.

 

تاکید وزارت بهداشت به برگزاری آزمون‌های ارتقاء، گواهینامه و دانشنامه پزشکی در زمان مقرر

علی اکبر حق دوست معاون آموزشی وزارت بهداشت طی نامه‌ای به معاونان آموزشی دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات درمانی «دانشگاه‌هایی که دستیار دارند» بر برگزاری آزمون ارتقاء، گواهینامه و دانشنامه تخصصی پزشکی سال ۱۴۰۰ در زمان‌های ۱۷، ۱۸ و ۱۹ تیر ماه ۱۴۰۰ تاکید کرد.

 

نحوه برگزاری امتحانات پایان‌ترم دانشگاه‌ها در روز‌های کرونایی اعلام شد

منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درباره وضعیت دانشگاه‌ها در دو هفته اخیر با توجه به شرایط بحرانی کرونا اعلام کرده که به دلیل بحرانی شدن شرایط کرونا حضور دانشجویان، اساتید و کارمندان در دانشگاه‌ها محدودتر از گذشته شده است و تا زمانی که زمینه برای حضور مساعد نشود، این محدودیت ادامه خواهد داشت. وزیرعلوم همچنین درباره نحوه برگزاری امتحانات پایان‌ترم نیز عنوان کرده است که در چنین وضعیتی پیش‌بینی می‌شود که امتحانات همچون ترم‌های گذشته به صورت مجازی برگزار شود.

 

جزئیات تکمیل ظرفیت کنکور‌های ارشد و دکتری ۱۴۰۰ / نحوه برگزاری امتحانات پایان‌ترم دانشگاه‌ها اعلام شد

 

دانشگاه تهران بدون آزمون دانشجوی دکتری جذب می‌کند

دانشگاه تهران، در اجرای سیاست‌های هدایت و حمایت از دانشجویان برتر و به منظور فراهم کردن زمینه جذب آنان برای ورود به دوره دکتری؛ به استناد آیین‌نامه شورای هدایت استعداد درخشان وزارت علوم تحقیقات و فناوری و مصوبات داخلی شورای آموزشی دانشگاه؛ از بین دانش آموختگان و دانشجویان نیم‌سال آخر مقطع کارشناسی ارشد، با رعایت کامل شرایط اعلام شده برای سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ در رشته‌های دارای پذیرش مقطع دکتری از طریق آزمون نیمه متمرکز به صورت مازاد بر ظرفیت روزانه، دانشجو می‌پذیرد.

 

تقویم آموزشی دانشگاه آزاد اصلاح شد

اصلاحیه تقویم آموزشی سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ برای دانشجویان رشته‌های غیرپزشکی و گروه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ شد.

 

۳۸۸ هزار پایان‌نامه و رساله، چهار میلیون بار دانلود شدند

۲۸۵ هزار کاربر پایگاه اطلاعات علمی ایران (گنج)، تمام‌متن ۳۸۸ هزار پایان‌نامه و رساله را نزدیک به چهار میلیون بار در سال‌های ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۹ دانلود کردند.

 

جزئیات تکمیل ظرفیت کنکور‌های ارشد و دکتری ۱۴۰۰ / نحوه برگزاری امتحانات پایان‌ترم دانشگاه‌ها اعلام شد

 

توضیح وزیر علوم درباره هزینه‌های چاپ مقالات در مجلات علمی

طبق اعلام منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری هزینه زیاد چاپ مقاله در مجلات علمی به این دلیل است که دانشجویان باید هزینه چاپ را علاوه بر حق‌الزحمه دانشگاه برای داوران و انجمن‌های علمی صاحب مجلات بپردازند.

 

اعلام اسامی پذیرفته‌شدگان ارشد بدون آزمون دانشگاه علامه طباطبایی

دانشگاه علامه طباطبایی اسامی پذیرفته‌شدگان مقطع کارشناسی ارشد بدون آزمون در رشته‌های مختلف برای سال تحصیلی ۱۴۰۰- ۱۴۰۱ «سهمیه استعداد درخشان» را اعلام کرد.
 

نظر شما