شناسهٔ خبر: 46860274 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

درخواست داوطلبان؛ تعویق برگزاری آزمون ارتقاء و دانشنامه پزشکی + لینک کمپین تعویق برگزاری آزمون

با شیوع گسترده ویروس کرونا در کشور، تعویق آزمون ارتقاء و دانشنامه پزشکی سال ۱۴۰۰ دغدغه داوطلبان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، شیوع بیماری کرونا و قرار گرفتن در موج چهارم این ویروس علاوه بر تعطیلی دانشگاه‌ها بسیاری از آزمون‌های وزات بهداشت و وزارت علوم را نیز به تعویق انداخت.  

در این میان آنچه که جمعیت کثیری از دستیاران رشته‌های تخصصی بالینی پزشکی را که در مراکز درمانی به مقابله با  این ویروس منحوس می‌پردازند، دغدغه‌مند می‌کند در حقیقت برگزاری آزمون ارتقاء تخصصی و دانشنامه پزشکی در ماه‌های پیش‌رو است.


داوطلبان با ابراز نگرانی از این که با این حجم کاری در مراکز درمانی چگونه می‌خواهند خود را برای آزمون ارتقاء و دانشنامه تخصصی آماده سازند و اکنون از آرامش روحی، تمرکز فکری برخوردار نیستند؛ به راه‌اندازی کمپین پرداختند و با ارسال نامه‌هایی به مسئولان خواستار تعویق برگزاری آزمون ارتقاء تخصصی و دانشنامه پزشکی شدند.

پس از ارسال نامه داوطلبان آزمون ارتقاء و دانشنامه تخصصی پزشکی به معاونت آموزشی وزارت بهداشت؛ علی اکبر حق دوست معاون آموزشی وزارت بهداشت با ارسال نامه‌ای به معاونان آموزشی دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات درمانی «دانشگاه‌هایی که دستیار دارند» بر برگزاری آزمون ارتقاء، گواهینامه و دانشنامه تخصصی پزشکی سال ۱۴۰۰ در زمان‌های ۱۷، ۱۸ و ۱۹ تیر ماه ۱۴۰۰ تاکید کرد. برای دریافت نامه اینجا کلیک کنید.

بر این اساس داوطلبان با اعتراض به تصمیم وزارت بهداشت در خصوص تاکید بر برگزاری این آزمون در تیرماه و اعلام اینکه دستیاران سال گذشته تنها ۳ ماه درگیر بیماری منحوس کرونا بوده‌اند وزارت بهداشت امتحان ارتقا و گواهینامه را لغو کرده است، اما امسال که دستیاران ۱۵ ماه است درگیر این بیماری هستند به برگزاری امتحان تاکید می‌کنند، اقدام به برگزاری کمپین کردند.


در آغاز متن این کمپین آمده است:


جناب آقای دکتر حق‌دوست
معاونت محترم آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

با سلام و احترام
با توجه به شرایط به وجودآمده به واسطه پاندمی بیماری کووید-۱۹ و نیاز مراکز درمانی کشور به حضور حداکثری دستیاران، ما دستیاران سال آخر، از حدود ۱۵ ماه پیش تا کنون که کشور در چهارمین پیک شیوع کووید-۱۹ با ورود واریان جدید این ویروس منحوس قرار دارد، بی‌دریغ حاضر در صحنه بوده‌ایم، اما حال ما نیرو‌های آموزشی در آستانه‌ی امتحان ارتقا و دانشنامه سال ۱۴۰۰ تحت شرایط غیرمعمول قرار داریم.


تمامی شرایط و نیازھای معمول کسب آمادگی شرکت در آزمون‌های مذکور از جمله آرامش روحی، تمرکز فکری، زمان کافی جهت مطالعه تحت تأثیر شرایط این پاندمی قرار داشته و همانطور که مستحضرید، داوطلبان در مقایسه با ادوار گذشته در وضعیت کاملاً نامطلوب و نابرابر می‌باشند. حجم کاری دستیاران سال آخر در بیمارستان‌های آموزشی و درمانی برخلاف عرف معمول ھر سال در ماه‌های منتهی به آزمون ارتقا و دانشنامه به منظور فراغت بیشتر جهت مطالعه، نه تنها کم نشده بلکه بر آن افزوده شده و فرصت مطالعه و آمادگی برای این آزمون در حد بسیار ناچیزی فراهم بوده و هست.


قابل ذکر است که برای آزمون ارتقا و دانشنامه سال ۱۳۹۹ باتوجه به درگیری حدود ۳ ماه دستیاران سال آخر با این شرایط مزایایی برای ایشان در نظر گرفته شد از جمله تعویق و همزمانی امتحان ارتقا و دانشنامه، عدم نیاز به قبولی در امتحان گواهینامه جهت شروع طرح و..؛ لذا با توجه به موارد فوق اینجانبان خواهشمندیم موارد تغییرات اجرایی ذیل در آزمون گواهینامه و دانشنامه تخصصی سال ۱۴۰۰ لحاظ و اعمال شوند: «۱- تعویق آزمون ارتقا و برگزاری آن در ماه شهریور ۲- ادغام آزمون ارتقا و دانشنامه ۳- کاهش حداقل نمره قبولی»

داوطلبان آزمون ارتقاء و دانشنامه تخصصی پزشکی برای دریافت لینک کمپین اینجا کلیک کنند.

نظر شما