شناسهٔ خبر: 46760884 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

رئیس اتحادیه قنادان همدان:

مردم زولبیا و بامیه را فقط از قنادی ها دارای پروانه کسب تهیه کنند

رئیس اتحادیه قنادان همدان، گفت:مردم زولبیا و بامیه را فقط از قنادی ها دارای پروانه کسب تهیه کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، محمد ارغوان با بیان اینکه سلامت مردم مهمترین اولویت در واحدهای قنادی است، گفت: در شرایط سخت کرونایی فعلی هیچ گونه اغماضی با متخلفان در زمینه تهیه و عرضه انواع شیرینی به خصوص زولبیا و بامیه در ماه مبارک رمضان نخواهیم نکرد. 

او با بیان اینکه بیشتر قنادی ها دارای کارگاه هستند و پخت و بسته بندی شیرینی را خودشان انجام می دهند، خاطرنشان کرد: تهیه و حمل و نقل زولبیا و بامیه از محلی دیگر برای این دسته از واحدهای صنفی ممنوع است.

رئیس اتحادیه قنادان همدان گفت: چنانچه کارگاهی قصد عرضه زولبیا و بامیه به دیگر قنادی های سطح شهر  را دارد باید از خودروهای یخچالدار و دارای کد بهداشتی استفاده کند و جعبه ها نیز درون صندوقچه های مخصوص حمل شود و هرگونه تخلف در این زمینه، پیگرد قانونی دارد. 

وی با اشاره به فعالیت غیرقانونی کارگاه های زیرزمینی برای تولید و عرضه زولبیا و بامیه در ماه رمضان، به شهروندان توصیه کرد: از خرید این نوع شیرینی از سوپرمارکت ها و میوه فروشی ها اجتناب کرده و برای حفظ سلامتی خود فقط از قنادی های معتبر خرید کنند.

ارغوان از مردم خواست زولبیا و بامیه را فقط از قنادی ها دارای پروانه کسب تهیه کنند زیرا این واحدها به طور مستمر از طرف ماموران بهداشت رصد و پایش می‌شوند.

 او به نرخ گذاری زولبیا و بامیه در همدان نیز اشاره کرد و گفت: قیمت ۳۶ هزار تومان برای هر کیلوگرم زولبیا و بامیه با بالاترین کیفیت در قنادی های درجه یک و مناطق بالای شهر و ۳۲ هزار تومان در قنادی های درجه ۲ در سایر مناطق شهر تعیین و مصوب شده که فروش با قیمتی بیشتر از این نرخ گرانفروشی محسوب می شود.

رئیس اتحادیه قنادان همدان تصریح کرد: این قیمت برای مخلوط زولبیا و بامیه و یا به صورت مجزا یکسان است و در هیچ نقطه ای از شهر تفاوتی در این نرخ وجود ندارد.

وی از شهروندان همدانی خواست در صورت مشاهده گران فروشی و هر گونه تخلف بهداشتی، موضوع را از طریق سامانه ۱۲۴ و شماره تلفنهای ۳۸۳۲۱۱۲۷ و ۳۸۳۲۱۱۲۸ به بازرسان اطلاع دهند تا در اسرع وقت رسیدگی شود.

 

بیشتر بخوانید:

نظر شما